PRODUCTE FINAL de l’Escola Cal·lípolis

Mapa conceptual ESCOLA CAL·LÍPOLIS treball per grups ESCOLA CAL·LÍPOLIS

El producte final ha estat fer una exposició a les famílies i també a tota l’escola a partir de la 1ª FIRA DE PROJECTES que es feia a l’escola, la FIRAIGUA. Tot això s’ha publicat també al bloc de l’escola i a la revista.

Cada grup classe podia visitar tots els estands de la fira durant una hora, i al mateix temps durant dos dies, tota l’escola visitava els projectes. Com? Durant els dos dies es van aturar les classes normals, i cada hora, anava un grup de 4 alumnes a exposar i a cuidar el seu estand i s’anaven rotant.

El segon dia es va obrir a les famílies que vam poder passar a visitar tots els estands.

Es una forma que motiva molt els alumnes i als mestres, ja que dona importància a que hem aprés. Pots veure el treball dels altres, aprens i els alumnes s’esforcen per explicar-se i estan contents de poder mostrar el que han aprés. En general hi havia un clima d’eufòria i un sentiment unitari que “fa escola”. Tots junts aprenem.

Aquesta formula és diferent a la que havíem fet altres anys, on feien RODA DE PROJECTES”. Els alumnes visitaven tres projectes de l’escola, els que volien, fent torns. També és una alternativa per veure el producte final, però la fira donava més unitat i sentit d’escola.

El meu grup de 3r es va preparar l’exposició de tots els blocs del projecte, ja no eren experts en un tema sinó que també havien de saber dels altres blocs i , feien els experiments davant del públic, i això els agradava molt. Els murals, la bola del món,  i unes capses on es formulaven preguntes i curiositats sobre el tema donaven suport a l’exposició.