Ens presentem!

L’IE Mestre Andreu està situat a Sant Joan de les Abadesses, a la comarca del Ripollès. Es tracta d’un centre educatiu distribuït en dos edificis separats per una distància de 900m. Pel que fa a l’escola (situada al centre del poble), s’imparteixen les etapes d’EI i PRI; a l’institut (als afores del poble), de darrera construcció (inaugurat el setembre de 2018); s’imparteix ESO. Com a únic centre, prioritzem la consolidació d’una línia metodològica que doni coherència al centre i alhora garanteixi la coordinació interetapa i el seguiment de l’alumnat.

El curs 2018-19 és el nostre primer curs que formem part de la Xarxa de competències bàsiques. Com a formació de centre, hem endegat projectes d’innovació, com ara el tractament integrat de llengües (TIL) i l’orientació educativa a través de les activitats SCAP. De la connexió d’aquestes formacions ens ha encoratjat a participar de la XCB per tal d’aglutinar les diferents estratègies i portar-les al camp del treball per projectes, on tindrem l’ocasió de desenvolupar un treball més competencial i per tant una millora dels aprenentatges de l’alumnat.

Actualment tenim una distribució dels projectes de nivell de centre fonamentalment basada en els treballs interdiscliplinaris a nivell de PRI i de treballs de síntesi a SEC; d’altra banda a l’àrea de Medi en ambdues etapes s’estan elaborant programacions atenent als indicadors de l’SCAP, que al seu torn esdevenen petits projectes que donen lloc a projeccions externes.

De la mateixa, de manera transversal sorgeixen petits projectes com ara a nivell de Plàstica;: es tracta de projectes emergents que es treballen als diferents cursos d’EI, PRI i SEC, amb la finalitat de treballar un determinat autor (com ara Peter Anton o Van Gogh) amb el resultat d’un producte final. De la mateixa manera, hem dut a terme el projecte pati, del qual en sorgeixen d’altres com ara l’apadrinament dels arbres del pati, projecte que treballa llengua, Medi i Plàstica.

Tot i l’aposta del claustre de participar enguany en la XCB, només el Cicle Inicial de PRI es va mostrar disposat a formar part de l’Equip impulsor. L’objectiu és fer taca d’oli per tal que la resta de cicle i etapes s’hi vagin adherint. Esperem que entre tots farem bona feina!!!