QUI SOM I ON VOLEM ANAR

L’escola La Draga és una de les 5 escoles de primària de la ciutat de Banyoles.

Es va crear l’any 1996 iniciant-se amb els dos primers cursos d’educació infantil als baixos d’un edifici del Passeig de la Generalitat de la Vila Olímpica. Posteriorment es va traslladar a l’inici de la carretera de Figueres on va anar creixent amb diferents mòduls d’aules prefabricades (barracons) i es va convertir en una escola de línia sencera amb un primer grup d’educació infantil desdoblat. Hi va estar fins a 10 anys. El gener del 2006 es va situar al barri de la Vila Olímpica a l’edifici actual on va continuar creixent fins a configurar-se com a escola de dues línies. Actualment la nostra escola la formen 459 alumnes i un claustre de 32 mestres més el personal PAE i PAS del Departament.

La proximitat de l’estany de Banyoles li dóna un marc incomparable, però a més, té l’avantatge de tenir el centre de la ciutat a pocs metres, la qual cosa la fa accessible i ens dóna moltes possibilitats d’enriquiment a partir del nostre propi entorn.

L’educació transformadora és un dels pilars  del nostre projecte d’aprenentatge. El foment de les capacitats emprenedores contribueix a formar alumnes amb un nivell competencial molt elevat i , per aquest motiu, s’ha convertit en un dels motors que empeny les nostres accions educatives.

Els projectes que estem desenvolupant  proposen un treball transversal i significatiu dels alumnes. Es parteix dels seus coneixements previs per tal que els apliquin i modelin en situacions reals i en necessitats observades. Fomenten també el treball cooperatiu i col.laboratiu; ajuden a treure el millor de cadascú; potencien la presa de decisions (a vegades arriscades) i, entenen l’error com un procés que forma part de l’aprenentatge i de la vida. Potencien també  la creativitat, la innovació i, per descomptat, afavoreixen l’autonomia personal i l’autoestima.

Per aquest motiu aquest curs la reflexió de l’equip docent i del grup impulsor de la nostra escola se centra en desenvolupar i millorar aquests projectes:

• L’AULA QUE VOLEM (P-5)
  • L’ESCOLA DELS SOMIATRUITES (2N)
  • LES NOSTRES ARRELS ( 3R)
  • L’OBRADOR (5È)
  • RÀDIO LA DRAGA! (6È)