IMPLEMENTACIÓ

Pel que fa a l’organització del claustre i l’alumnat:

• La pregunta que es llença a l’alumnat a través del conte, té múltiples respostes, ja que tot depèn de les experiències prèvies que tinguin i de cap a on vulguin anar.
  • El conte comença amb la història de 5 personatges pre adolescents, que tenen diferents inquietuds sobre el món i que pacten retrobar-se al cap d’uns anys havent fet un recorregut en allò que més els interessa: gastronomia, cultura i països, natura i univers. Cada un d’ells proposa un repte el qual els infants hauran de respondre.
  • Cada grup fa una conversa i reflexió inicial mitjançant una cançó, una performance, una lectura, entre d’altres.
  • Partint de la realització de la rúbrica i de la diana, que es va realitzar amb l’alumnat, cada dia es feia la lectura d’aquesta perquè sabessin què fer i cap a on anar (producció final).
  • Per tant, a l’inici i final de la sessió els infants s’autoregulaven i s’autoavaluaven.

Pel que fa al treball en equip dels docents:

• Cada grup de mestres amb la seva temàtica, es van reunir per definir el producte final en funció del que havien dit i proposat els alumnes de cada furgoneta.
  • Llavors, els mestres van definir els objectius d’aprenentatge principals de cada temàtica. I els van donar a conèixer a l’alumnat. Ells/es van acabar de definir els continguts i les accions que realitzarien per assolir-los.
  • L’actitud del mestre va ser de guia i de motivació, acotant l’interès de cada grup d’alumnes. Deixava clar què havien de fer; i el com, ho decidien els infants.
  • Documentàvem el projecte mitjançant fotografies del procés i amb les evidències de les autoavaluacions

Com a punts forts: relacionar-se amb mestres que normalment no hi treballem i també amb alumnes d’altres cicles i/o etapes. És una font de riquesa pedagògica.

Què milloraríem un cop acabat el projecte?

• Continuar la formació de com aplicar els projectes a l’aula i a l’escola. I, concretament, multinivells. Com deixar “marge de maniobra” perquè l’alumnat segueixi els seus interessos de coneixement i aplicació.
  • Formar-nos en avaluació competencial, ja que ens hem iniciat aquest curs per la Xarxa de CBs i ens cal més rodatge.
  • Cal més temps per a realitzar el projecte, sense encaixar-lo en una sola setmana.
  • Cal més temps per les reunions amb el professorat i per reflexionar.