Els grups es van definir en funció de les motivacions dels alumnes.

Inicialment, la proposta d’un lema: Obrim-nos al món! Es va demanar a cada aula quines propostes pensaven que podíem treballar. Per tant, s’inicia el projecte en el grup classe.

Recollint tot el que van dir els alumnes es van definir els 5 apartats, inici del projecte.

Els mestres de l’escola ens vam repartir en els diferents grups en funció de la quantitat d’alumnes que hi havia. Aquests grups eren multinivells: de P4 a 6è.

Els mestres vam reunir-nos per a encarrilar el projecte. Debatre on volíem arribar, quines propostes podien sortir (hipòtesis), i reflexionar sobre com havien d’encarar les avaluacions des d’un bon principi, tot basant-nos en les trobades de la Xarxa de CBs.

Una tarda, ens reunim per grups de treball en diferents ubicacions de l’escola.

Les propostes de presentació per cada temàtica són:

1. Univers:
  • Dinàmica de presentació tema: en una aula fosca, estirats a terra amb els ulls tancats, escolten la cançó de Mclan “Llamando a la Tierra”. Tot seguit, es mira el videoclip de la cançó.
  • Agrupaments: es divideix el gran grup en dos, grans i petits.
  • Estratègia metodològica realitzada: al grup de petits, realització d’una maqueta dels planetes del Sistema Solar i, al grup dels grans, realització d’un lapbook en equips cooperatius de 3.

1. Natura:
  •  Dinàmica de presentació tema: en una aula fosca, vam preparar diferents espais amb llums de colors en els quals es podia observar diferents animals, plantes, roques i fotografies del mar ple de plàstic; amb una música de fons de la naturalesa (sons de les balenes).
  • Agrupaments: es divideix el grup en 5 subgrups, multinivells de P4 a 6è.
  • Estratègia metodològica realitzada: les activitats es realitzaven tant en gran grup com en subgrups. També es va demanar la col·laboració a les famílies per les sortides per l’entorn i a l’Ajuntament. S’iniciava la sessió amb un joc, es realitzava l’activitat i s’acabava amb una autoavaluació.

1. Gastronomia:
  • Dinàmica de presentació tema: a través d’una conversa amb tot el grup i les dues mestres, per decidir com volien aprendre de la gastronomia. D’aquí va sorgir la idea de fer receptes, anar a comprar els ingredients i fer l’elaboració.
  • Agrupaments: heterogenis i multinivells.
  • Estratègia metodològica realitzada: es programen les diferents receptes que es volen fer (mirant de quin país d’origen sorgeixen), i posant en situació real, se’n van al supermercat a comprar tot allò necessari per a poder elaborar-les. Cada dia, elaboren una recepta que acaben provant i valorant. També n’hi ha pel claustre! És una metodologia manipulativa.

1. Països i Cultura (anaven junts perquè hi havia pocs nens i nenes de cada grup):
  • Dinàmica de presentació tema: grups heterogenis i multinivells. Es mostren moltes imatges d’arreu del món, amb cançons de diferents països. Es presenten llibres de països i cultures diferents. Es segueix la dinàmica responent al repte: Viatgem pel món!
  • Agrupaments: es fan segons el país que escullen. Surten 4 països, per tant, 2 països per mestra.
  • Estratègia metodològica realitzada: s’ubiquen en el mapa del món i s’endinsen en l’estudi del país triat, iniciant el viatge des de Navata.