TANTS CAPS, TANTS BARRETS

Cada alumne/a és un món i després del projecte han estat capaços/es d’entrar-hi i fer-se una opinió sobre allò que han après i el que els ha quedat a mig camí. Amb la intenció de donar-los veu i vot, l’equip de tutors/es de primer d’ESO vam passar un full d’enquesta amb sis preguntes directes de resposta tancada (amb justificació) i una darrera qüestió de resposta oberta. Les relatem tot seguit:

1. Us ha agradat el projecte realitzat? Sí/No, per què.
  2. Canviaríeu la temàtica treballada (sessions inicials, fil conductor i producte final)? Sí/No, per què.
  3. Trobeu que hi ha hagut relació entre les activitats realitzades entre les diferents matèries? Sí/No, per què.
  4. Aquesta activitat t’ha aportat alguna informació que no sabies? Sí/No, per què.
  5. Valores positivament l’espai on heu realitzat les activitats de projectes (aula Hello World)? Sí/No, per què.
  6. Recomanaries aquesta activitat a d’altres compans/es del centre? Sí/No, per què.
  7. Quines recomanacions/propostes faries, en relació al projecte realitzat enguany als companys que el facin el curs vinent? Sí/No, per què.

Podem concloure que la majoria d’alumnes ha respost positivament a les preguntes clau, com per exemple si en general els ha agradat aquesta mena de dinàmiques diferents dins de les aules; en cas que no els hagi agradat el projecte en si ha estat per causes relacionades directament amb la cohesió dels grups de treball i per totes dos bandes: d’un costat, hi ha alumnes que han treballat molt i d’altres que s’han deixat portar i potser no han desenvolupat tantes tasques; paral·lelament, les opinions de l’alumnat també giraven al voltant de la impressió que el professorat que hem participat al projecte no estàvem prou units o bé les funcions que hem realitzat a les aules no han estat percebudes de manera unitària.

Cal aprendre de cada nova experiència i, de la mateixa manera que creiem que a les aules l’alumnat pot millorar cada dia una mica més, també nosaltres podem seguir alimentant la curiositat i permetre que una idea pugui continuar evolucionant. La propera, més i millor.