La metodologia emprada amb els meteoròlegs

El projecte Fem de meteoròlegs – Every cloud has a silver lining és un projecte coordinat des de diferents departaments docents: Ciències experimentals, Socials, Visual i Plàstica, Matemàtiques, Música i Anglès.

Aquest projecte està basat en la metodologia d’Aprenentatge Basat en Projectes és una metodologia d’aprenentatge actiu centrada en l’estudiant en la qual es planteja al grup d’alumnes  un problema real / interrogant How can we make a weather forecast for our village? que guia la investigació i per tant l’obtenció del coneixement. Aquesta situació permet a l’estudiant desenvolupar hipòtesis explicatives i identificar necessitats d’aprenentatge que li permeten comprendre millor el problema i assolir els objectius d’aprenentatge establerts. Un pas addicional consisteix a identificar els principis que es relacionen amb el coneixement adquirit amb el seu context real i aplicar-lo en altres situacions o problemes. Els objectius del ABP consisteixen a ajudar els estudiants a desenvolupar habilitats cognitives, com ara l’anàlisi, l’argumentació, l’emprenedoria o la resolució de problemes i habilitats de caràcter interpersonal i social, com la comunicació (especialmente en llengua anglesa)  i la cooperació.

Els estudiants treballen en grups heterogenis i han d’identificar allò que ja saben, determinar el que necessiten saber per a explicar-se  i decidir com i on poden trobar la informació que els permet-hi assolir aquest objectiu. El rol del professor – tutor és el de facilitar l’aprenentatge i donar suport als estudiants guiant la recerca, plantejant preguntes, oferint recursos i avaluant els resultats, més que no pas com un transmissor del saber. El tutor ha de fomentar la confiança dels estudiants per abordar el problema i la utilització d’una perspectiva múltiple i diversa per a contemplar-ne tota la panoràmica.

Aquesta pràctica ajuda a que els aprenents creint el seu coneixement a partir d’experiències rellevants, on la motivació i la interacció entre iguals fomenta aprenentatge cooperatiu.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *