Com implementem les tasques dels meteoròlegs

S’ha dividit l’aprenentatge en diferents etapes per crear una bastida que donarà lloc al producte final.

En una primera etapa, l’alumne descobreix els seus coneixements previs fent una activitat dinàmica a l’aula on relaciona imatges, vocabulari i definicions. A partir d’aquests es desenvolupa un seguit d’activitats per crear estructures del llenguatge, descobrir els diferents fenòmens meteorològics  i aprendre a descriure mapes i localitzacions de l’entorn.

En una segona etapa, aprèn a determinar les diferents variables meteorològiques fent ús de diferents instruments científics de l’institut i de  la motxilla bioclimàtica.

En una tercera, s’analitza estadísticament dades meteorològic, s’elaboren climogrames a mà i amb eines TIC.

Com a producte final, l’alumnat en grups elaboren una previsió meteorològica del seu poble mitjançant la metodologia croma i introduïnt una melodia musical.