COMENCEM!

Aquest curs pretenem afegir una vessant més familiar al nostre projecte què anomenem “L’Univers del nostre Barri”, fent que els avis dels alumnes prenguin part en la temàtica dels treballs realitzats interdisciplinàriament en les diferents àrees, afegint així un element més motivador per a ells. D’aquesta manera, l’univers no només és un tema que aprofitem per a treballar el nostre recurs singular de l’institut com és la cúpula astronòmica, sinó que també contemplem com a habitants de l’univers del barri, els avis (iaios i iaies, padrins i padrines) dels alumnes participants. Aquest treball, dut a terme al llarg del segon trimestre del curs, finalitzarà amb una trobada entre els avis i els alumnes, els quals seran convidats a l’institut un matí i podran conèixer el treball dels seus néts en exposicions a les aules.

Abans de donar inici a les activitats del projecte es realitzarà una sessió inicial on la pretensió és detectar els interessos de l’alumnat envers la temàtica i el fil conductor. També incidirem sobre la importància de saber treballar en equip i saber fer funcionar grups cooperatius. Els tutors-es, faran la confecció dels grups de manera que es distribuiran els alumnes de 4 en 4, promocionant la participació dels propis alumnes en aquests agrupaments. Un cop introduït el tema, a la sessió següent, s’iniciarà en totes les àrees el treball per projectes.