COM HO FEM?

En la realització dels projectes fomentem l’autonomia i l’autogestió dels alumnes ja que partim de la base que els propis alumnes són els que formen el seu petit grup de treball. Un cop el grup de treball està format, els alumnes s’assignen els rols que ocuparan cadascú d’ells (secretari, animador i portaveu, coordinador TIC, material, entre d’altres).

L’equip de professors es reuneix amb molta freqüència per establir les tasques i la temporització de cada matèria, així els alumnes seran coneixedors de tota la informació necessària (tasques, número de sessions, objectius, el producte final, avaluació…) abans de començar qualsevol projecte. L’activitat introductoria parteix d’una base real on es pugui atreure l’atenció i la curiositat dels alumnes. Una vegada captada la seva atenció, els alumnes estan predisposats a desenvolupar el projecte amb més motivació, creació e interés.

Al final de cada sessió es reparteixen “exits tickets” per saber en el punt el qual es troben els alumnes en relació al projecte (si s’han trobat algun entrebanc o pel contrari no tenen cap problema en dur-lo a terme…). Aquesta és una bona pràctica per saber el ritme d’aprenentatge, competències assolides i l’organització dins de cada grup de treball.