Les bicicletes – IMPLEMENTACIÓ

Des que vam escollir el tema del projecte vam anar sorgint moltes  curiositats, per això vam tenir l’oportunitat de conèixer a un ciclista que ens va explicar tota la seva història com a tal. Creiem que la participació de gent externa o visites a l’exterior és bàsica en qualsevol dels processos d’aprenentatge que anem desenvolupant a l’escola. Un vincle estret de col·laboració amb l’escola facilita i millora qualsevol dels reptes que ens plantegem. Cal establir-hi bons canals de comunicació i deixar que entrin a les aules per augmentar la motivació i fer els projectes més significatius.

SEQÜÈNCIA D’ACTIVITATS:

Activitat inicial: Pluja d’idees per triar el mitjà de transport.

Vam  posar una imatge de cada mitjà de transport que els/les alumnes anaven dient. Finalment vam fer votacions fins que va sortir per majoria la bicicleta.

Activitat avaluació inicial: Fem una pluja d’idees dels coneixements que tenen els/les alumnes sobre la bicicleta. El docent intervé fent algunes preguntes:

• Què sabem de la bicicleta?
  • Què volem saber de la bicicleta?
  • On podem trobar aquesta informació?

Una vegada vam contestar aquestes preguntes, vam passar aquest qüestionari a les famílies que l’havien de fer juntament amb els nens/es.

• TINC BICICLETA?
  •  ÉS GRAN O PETITA?
  • QUANTES RODES TÉ?
  •  DE QUIN COLOR ÉS?
  •   PER ON PASSEGEM?
  • AMB QUI PASSEGEM?
  • QUÈ ENS POSEM QUAN ANEM AMB BICICLETA?

Aquest qüestionari ens servirà per fer un recompte de dades a l’aula i, més endavant, per realitzar una activitat al centre, amb les seves pròpies bicicletes.

Activitat d’introducció: també amb l’ajuda de les famílies es dur a terme una recerca d’informació sobre la bicicleta i es crea aquest racó:

ACTIVITATS D’APLICACIÓ:

Visita d’un ciclista: Ens va visitar el ciclista targarí Pere Esqué. Ens va ensenyar la bicicleta i la roba amb que competeix. Hem vist fotografies de la última cursa que ha participat: “La Cape Epic” de Sud-Àfrica.

Visita a la botiga de bicicletes “Tarragó”

Circular amb bicicleta pel circuït, respectant els senyals de trànsit: pas de vianants, stop, semàfors.

Connexió amb skype amb l’escola de Torrelavit, J.J.Ràfols, que també han fet el projecte de les bicicletes i ens van explicar moltes coses de la bicicleta i els hi vam ensenyar el que vam fer nosaltres.