IMPLEMENTACIÓ

Donat que cada curs escollim un projecte interdisciplinar a nivell de centre, és costum deixar triar als alumnes el tema que volen treballar segons les inquietuds i interessos que els somou i els motiva, de cara al curs vinent.

A nivell d’aula, escollim el tema que més interessa i, després de posar-ho en comú amb tots els altres cursos, es trien els tres de més interès. Posteriorment es porta a terme una votació per part de tot l’alumnat del centre i  els resultats es fan coneixedors abans de finalitzar el curs.

Iniciem el projecte tot fent una pluja d’idees dels coneixements previs de l’alumnat mitjançant el Què en sabem?, per arribar a l’aprofundiment a fi de trobar respostes als seus interessos i motivacions tot preguntant: Què en volem saber?

La informació que facilita el progrés del nostre projecte  s’ obté mitjançant sortides, visites de professionals al centre, cerca d’informació amb la utilització de les noves tecnologies ( tauletes digitals), activitats i tallers duts a terme a l’ aula  i d’altres informacions que han cercat a casa.

La nova informació es relaciona amb els coneixements previs dels alumnes mitjançant: murals d’aula que permeten relacionar els coneixements de forma visual, línies del temps, glossaris, exposicions artístiques,….

Aquest projecte s’ha dut a terme de forma interdisciplinària en treballar competències transversals, en què l’activitat competencial n’és punt de partença i desenvolupament, tot tenint en compte les dimensions a treballar.

Les activitats han abraçat una ampli ventall tipològic, des del caire més artístic i matemàtic al lingüístic i social, tot tenint present que l’alumne és el protagonista del seu  aprenentatge i en el qual, el mestre, esdevé guia del procés.

Algunes de les activitats realitzades han estat:

• Visualització i cinefòrum.
  • Decoració de portes temàtiques.
  • Elaboració de joguines òptiques ( taumatrop i zoòtrop)
  • Planificació, organització, elaboració i gravació de curtmetratges.
  • Storyboard: planificació gràfica d’una escena.
  • Estudi dels plans: fem de càmeres.
  • Entrevistes a experts relacionats amb el món del cinema.
  • Biografies d’actors i directors de cinema.
  • Elaboració de la línia del temps sobre la història del cinema.
  • Dramatitzacions de teatre utilitzant les ombres xineses.
  • Elaboració de curtmetratges d’animació utilitzant la tècnica Stop-Motion.
  • Lectures comprensives a través de la història del cinema, noticies sobre premis cinematogràfics,…
  • Cerca d’ informació i elaboració de taules sobre els oficis del cinema: contrastant la informació que sabem i ampliant amb els nous coneixements trobats.
  • Gimcanes de cinema: memoris de pel·lícules, joc de les cadires musicals ( bandes sonores), jocs endevinar títols pel·lícules,….
  • Planificació del tallers per la setmana cultural relacionats amb el món del cinema: maquillatge de pel·lícules,….
  • Cloenda final, convertint l’escola en un cinema, on tots alumnes accedien a les sales amb la prèvia reserva de la seva entrada.
  • Escolta activa i anàlisi musical de bandes sonores.
  • Instrumentalització ( flauta ) de bandes sonores.