PRODUCTE FINAL

En finalitzar el projecte d’“El cinema”, hem obtingut diferents productes els quals s’han plasmat de diverses maneres. Entre altres, s’han realitzat grans murals que donen resposta a totes aquelles curiositats que tenien els nostres alumnes, una línia cronològica de la història del cinema, zoòtrops, ombres xineses, sessions de cinema i, lògicament, no podíem finalitzar aquest projecte sense fer un curtmetratge.

Així que, després de tot el curs investigant sobre el tema en qüestió, els alumnes de cicle superior han elaborat per grups, un petit curtmetratge on han posat en pràctica diferents continguts per a fer la preproducció, la producció i la postproducció d’un film.

En la fase de preproducció, es va fer la planificació del guió. Això volia dir que havien de posar-se d’acord per trobar una idea per al curtmetratge. Decidir de quin gènere es tractaria, quins serien els personatges, com s’estructuraria la història, fer-ne l’escaleta i, finalment, redactar el guió.
Un cop van tenir enllestida la primera fase, es van organitzar per a la fase de producció. En aquesta fase de rodatge, els actors van posar en escena el guió mentre uns altres gravaven.

Finalment, un cop van tenir totes les escenes gravades, van dedicar-se a editar el curt. Una feina entretinguda que requereix el domini de les TIC. No solament es tracta d’unir peces sinó que també s’hi han de fer retocs, afegir text, efectes especials i música.

En aquest moment, els alumnes es troben en la fase d’edició. Una vegada estiguin tots els films editats, els reproduiran a la gran pantalla!

En breu us posarem l’enllaç per a visualitzar els curtmetratges però, de moment, aquí teniu un petit recull de les activitats que s’han realitzat.

A EDUCACIÓ INFANTIL

Accés a la web del centre:

BENVINGUTS AL POMPEU FABRA

• Decoració portes i ambientació dels espais d’educació infantil.
• Festival de Nadal.
• Elaboració joguines òptiques.
• Ombres xineses.
• El dia de la poesia. Gravació d’un poema relacionat amb el cinema.
• Sortida Penelles.
• Jornades Culturals.
o Taller Oscars
o Venda i compra d’entrades cinema.
o Projecció cinematogràfica a les aules amb crispetes.
o Photocall.
o Entrega d’Oscars.
o Ball de gala.
• Creació STOP MOTIONS.
• Sortida Caixafòrum “ El cinema i emocions, un viatge a la Infància”.

Elaboració d’un dossier de treball individual.
Maleta amb material didàctic “ Precinema a infantil” cedida pel Servei Educatiu del Vallés Oriental II.