METODOLOGIA

En acabar el curs anterior i, mitjançant una votació general de tot  l’alumnat del centre, es va escollir el projecte interdisciplinari que es duria a terme aquest curs 2018-2019, el guanyador  de la qual va ser “Llums, càmera i acció…” (El cinema).

El desenvolupament del projecte s’ha fonamentat en la recerca i la investigació per part de les i els alumnes;  i en el qual,  l’aprenentatge significatiu i el procés reflexiu, n’han estat veritables pals de paller. Donat que l’alumnat n’és el protagonista, el projecte s’articula i es construeix tant de les situacions properes com de les inquietuds llurs que n’han permès la interrelació en l’ampli context de la seva vida quotidiana.

El professorat actua com a guia i mediador, intervé quan es requerit per l’alumnat a fi de  reconduir el procés d’ensenyament-aprenentatge; mitjançant la realització de preguntes adequades, amb l’objectiu d’activar i incentivar la recerca d’informació en el  procés de treball.

Metodològicament, les activitats s’han dut a terme mitjançant petits grups cooperatius (4-5 membres), encarregat de la distribució de les diferents tasques que, posteriorment, s’han posat en comú en gran grup. En moments puntuals també s’ha treballat per parelles.

Encara en aquest aspecte, hem de tenir ben present l’ús de tauletes i ordinadors, no només com a eines de treball, sinó també com a recurs essencial en la recerca d’informació i l’elaboració de textos i presentacions digitals, que han permès tant el treball en diferents aspectes de la competència digital com el coneixement i ús de diferents programaris (softwares).

La munió de treballs i activitats han estat publicades al bloc de l’escola, de manera que les famílies n’han estat partícips durant tot el curs escolar.

Finalment, cal esmentar com la setmana cultural del centre ha estat relacionada amb el projecte, amb el disseny de taller i activitats; la cloenda de la qual va raure en una mena de “transformació” del centre escolar en un cinema, amb tots els seus elements: la cartellera, les sales, les entrades… i on els alumnes havien de protagonitzar tot el procés, des de la tria de les pel·lícules a la “compra” dels tiquets d’entrada; àdhuc de les crispetes!