Les activitats que hem fet per aprendre a l’Educació Infantil

Com es pot veure en l’apartat de metodologia, a l’Educació Infantil va haver-hi 4 grups reduïts i internivells (P3, P4, P5) per realitzar les diferents activitats i aquest projecte va ser treballat de forma interdisciplinària als diferents cursos de l’escola.

La primera activitat que vam fer va ser el visionat d’un vídeo en què un xef ens demanava ajuda per muntar un restaurant i nosaltres ens encarregaríem del tema menú. Així doncs, per començar a endinsar-nos en el tema vam fer una pluja d’idees sobre quin menjar coneixíem, a quins restaurants anàvem o hi havia al poble, què menjàvem habitualment, etc. Amb la finalitat de treballar vocabulari, també vam anar comentant els diferents tipus de menjar i vam descobrir que es podien classificar en una piràmide alimentària. Així doncs, vam decidir muntar una gran piràmide al passadís de l’escola. Al mateix temps, vam endur-nos a casa una mena d’enquesta per escriure allò que havíem menjat per dinar i a partir d’aquí, elaboraríem el nostre menú infantil i l’intentaríem millorar perquè fos equilibrat.

Un aspecte interessant és que a l’hora d’escollir els plats per al nostre menú vam treballar molt directament les matemàtiques, a banda d’altres matèries, ja que vam fer el recompte emprant cubs de construcció petits per tal que així fos tot més clar i entenedor el procés de votació.

Un cop escollits els plats, vam haver d’analitzar si realment el menú era equilibrat o ens faltava o sobrava algun aliment per compensar-ho, comprovant-ho amb la piràmide alimentària i un joc online.

Un cop escollit i decidit el menú, vam elaborar entre tots la carta del menú, amb la nostra lletra i els nostres dibuixos i vam aprofitar per treballar el vocabulari del menjar en català i en anglès.

Finalment, per fer-ho més experimental i portar el nostre menú a la pràctica, vam decidir cuinar el segon plat i les postres del menú escollit i també elaborar pa a l’escola i menjar-ho tots plegats.

En la cloenda, vam fer assemblea tots plegats, amb la resta de grups, per explicar què ens havia agradat més del projecte i què havíem après. Van sortir idees com:

•  – L’aigua és molt important i cal beure sovint.
  • – Ens ha agradat cuinar.
  • – Cal menjar fruita i verdura.
  • – Podem fer una piràmide d’aliments.

A nivell d’escola, vam crear una exposició amb el que havia fet cada curs i d’aquesta manera, l’alumnat va poder copsar els diferents elements necessaris per muntar un restaurant.