EL RESTAURANT – 2n nivell de Cicle Inicial

Els alumnes de segon  van rebre un correu, amb un enllaç a youtube amb un vídeo, on un xef d’un restaurant demana el seu ajut. Tot seguit i després de la motivació que reben els alumnes amb la visualització del video on un cuiner demana a l’alumnat de l’escola de Miralcamp que li ajudin aportant les seves idees per fer un restaurant, nom, lloc, el menjar,… El professorat planifica un projecte flexible i obert a modificacions que van sortint amb la pràctica i seguiment del mateix; no obstant seguint unes premisses organitzatives per tal de  facilitar les tasques a desenvolupar, amb el clar objectiu d’arribar al producte final que l’alumnat  vol del projecte.

A tall d’exemple, vam elaborar unes graelles que es presenten als alumnes al principi de cada sessió, on s’explica la tasca a desenvolupar i la base d’orientació per tal de poder avaluar el seu procés d’aprenentatge. En la graella anem complimentant algunes dades com són els objectius (que prèviament hem decidit  i hem enumerat en la planificació), el desenvolupament (en el que resumeix el que s´ha fet i el que s´ha fer) i les dades que són fixes com les bases d’ orientació,  que els nens apliquen per  planificar i  autoavaluar-se.

Exemple de dos de les graelles que es  van presentar a l’alumnat:

ACTIVITAT 2: QUÈ EN SABEM DE LA PUBLICITAT?

OBJECTIUS: 1, 6

DESENVOLUPAMENT:

Recordem el contingut del correu electrònic rebut a la classe el divendres 22 i es planteja una gran pregunta: Què en sabem de la publicitat?. Primer es fa una pluja d’idees, mitjançant la tècnica del full giratori i després en gran grup. Les propostes quedaran enregistrades en una fitxa prèviament elaborada. Continuaran aquesta activitat seleccionant un anunci publicitari de revistes i/o diaris.

AVALUACIÓ:

Base d’orientació:

1. Escolto i entenc el missatge del correu rebut.
  2. Penso i participo activament de l’activitat proposada.
  3. Escric les idees aportades copiant sense faltes.
  4. Retallo i enganxo de manera polida.