La metodologia emprada per tal de treballar en el projecte de “Quilòmetres Solidaris” va ser la recomanada per fer treball per projectes. És a dir que es treballava amb grups de 4 persones, heterogenis, en els quals cal aconseguir que tothom participi, fet de vegades prou complicat però que a mesura que van passant els dies veus que cada vegada funcionen millor els grups.
Es va donar un rol a cada participant del grup, per tal de que cadascú es responsabilitzés d’una part del treball. Els rols genèrics eren el de secretari, portaveu, coordinador i moderador. Tot i això, si per conveniència del propi grup calia, es podien canviar o afegir rols. Per exemple en ocasions calia posar-hi un encarregat de material.
Val a dir que tot i que el recomanable és que els grups els faci el professor, en el nostre cas, pel fet de fer el projecte a 1r d’ESO i al 1r trimestre, no va ser ben bé així. Vàrem deixar que fessin els grups ells, retocant si va caldre a la primera sessió, ja que havíem preparat una dinàmica per comprovar el funcionament dels grups. Es tractava de fer una petita tasca introductòria. A partir del 1r trimestre, com que ja coneixíem més els alumnes ja vàrem anar fent els grups nosaltres, el professorat.