La implementació del nostre projecte l’hem dut a terme a partir dels coneixements previs dels alumnes i de les noves preguntes a les que volien donar resposta.
A partir de molts recursos digitals i escrits van anar trobant resposta a la pregunta inicial, cada grup de tercer la seva: quins són els animals marins perillosos i/o verinosos, quins són els que estan en perill d’extinció i quins viuen a les profunditats marines. Van anar trobant curiositats i van anar arribant a conclusions després de veure que hi havien punts comuns i claus en tots els ecosistemes. També vam escollir tres logos: un logo que representaria el nostre projecte i que encapçalaria totes les tasques individuals del nostre dossier d’aprenentatge i els altres dos un per la portada i l’altre per la contraportada del dossier.
El següent pas va ser que cada grup d’experts va triar 2 animals de cada pregunta repte i llavors les mestres vam elaborar una fitxa resum de cada animal acordada amb els alumnes. D’aquests animals seleccionats a partir dels seus propis criteris van haver d’escollir un, el seu preferit, per fer un mural expositiu que van planificar en grups cooperatius amb les característiques més evidents i amb les curiositats que creien interessants de compartir amb la resta de companys/es.