METODOLOGIA

La metodologia  que hem dut a terme ha anat variant segons les tasques que tocava anar realitzant. Una part més individual de recerca d’informació per després posar en comú i treballar a partir de grups cooperatius que es converteixen en grups d’experts assignant diferents rols (secretari, disseny, dibuixos, lletra…) i fent-los responsables de que l’èxit del resultat final dependrà del granet de sorra de cadascú. Es reparteixen els aspectes que volen treballar o investigar de cada animal marí que es corresponen a les preguntes que ells s’han anat fent. Una part més col·lectiva en la part comuna sobre els oceans i el planeta terra del dossier d’aprenentatge i en la sortida al CRAM per conscienciar sobre la problemàtica amb la que es troben els animals marins.

Totes les decisions i acords entre el grup classe i els grups d’experts s’han pres de forma democràtica a partir de votacions.

Al realitzar aquest projecte han intervingut diferents àmbits (medi, lingüístic, artístic, digita, valors i matemàtic)

L’espai utilitzat per desenvolupar el projecte ha sigut principalment les aules ordinàries de tercer, en algun moment puntual l’aula d’informàtica i també el teatre /gimnàs de l’escola per realitzar les exposicions orals. Les exposicions o presentacions els ha permès compartir el que havien après els diferents grups d’experts entre els mateixos alumnes de tercer i en aquest cas també els alumnes de quart.