La metodologia emprada per dur a terme aquesta família de seqüències didàctiques ha estat per una banda l’aprenentatge basat en projectes (ABP), tenint en compte especialment la part d’avaluació. D’altra banda ens hem basat en el curs la metodologia de Tractament integrat de les llengües (TIL).
Tenint en compte la metodologia i l’enfocament que volíem treballar, vam decidir que la millor manera era treballar per grups cooperatius. Cada alumne/a tenia un rol a seguir i el dia següent en feia un altre, de manera que tots els alumnes de cada grup van passar per tots els rols.
Implementar el treball cooperatiu no sempre és fàcil, és per això que creiem que és important tenir espais de reflexió de com s’està portant a terme el projecte.
Aquests són els 4 rols que vam otorgar a cada grup:
Per tenir una mica més clar què anàvem a treballar se’ls va facilitar als alumnes una taula KWL (Què sabem, què volem saber i què hem après). D’aquesta manera podíem anar seguint si anàvem complint els objectius inicials i si apreniem nous conceptes.
Per avaluar als alumnes vam realitzar exposicions orals on es van avaluar entre ells, així com també vam realitzar reflexions individuals. La mestra també ha anat agafant notes de totes les dimensions treballades i ha observat el treball diari dels alumnes.