METODOLOGIA: L’Habitatge

En els grups d’Instrumental i Català la metodologia que utilitzem es basa en una estructura que inclou dues parts. La primera consisteix en un treball de lectoescriptura que es realitza en grup i té com a origen la paraula generadora de Paulo Freire i en la segona es realitza un treball oral o escrit en funció de la proposta que s’està treballant.

D’entre les propostes que es realitzen, en la majoria d’elles s’utilitza material manipulatiu per tal que els aprenentatges que realitza l’alumnat siguin més significatius. Aquest material està pensat i dissenyat seguint un fil cronològic que permet a l’alumnat mantenir el seguiment de tot el projecte amb el que estem treballant.

En l’eix temàtic de l’habitatge hem treballat tot el lèxic relacionat amb aquesta àmbit per arribar finalment a la comprensió d’un anunci de lloguer amb una mirada crítica. Paral·lelament s’ha realitzat un treball matemàtic amb l’euro que ens ha permès moblar fictíciament un pis i determinar si el cost del lloguer estava dins les seves possibilitats econòmiques.

El plantejament de les activitats es basa en la recreació de simulacions de la vida quotidiana amb les què es pot trobar l’alumnat. En el treball oral es busquen les possibles resolucions de la qüestió plantejada i es posa en comú amb tot el  grup. És en aquest espai on l’alumnat intercanvia els seus punts de vista i és crea un diàleg entre tots ells i totes elles.