IMPLEMENTACIÓ: L’Habitatge

El curs 2017-18 es va iniciar el treball per eixos temàtics als grups d’Instrumental i Català. El punt de partida d’aquests eixos és el treball significatiu i competencial, a partir de les necessitats sorgides en els debats inicials amb l’alumnat.

Els eixos temàtics que hem treballat són:

• El centre mèdic (1r trimestre- curs 2017/18)
  • L’alimentació (2n trimestre- curs 2017/18)
  • La ciutat de Vic (3r trimestre- curs 2017/18)
  • L’escola (1r trimestre- curs 2018/19)
  • L’habitatge (2n trimestre- curs 2018/19)
  • Les emergències (3r trimestre- curs 2018/19)

La programació dels diferents eixos temàtics és viva i l’anem construint setmanalment a partir de les necessitats i situacions que sorgeixen a l’aula. La bona coordinació i entesa de tot l’equip docent és la clau perquè tot l’engranatge funcioni.

La resposta per part de l’alumnat és molt positiva. El fet de treballar aquells àmbits que tenen relació amb la seva vida diària, poder donar resposta concreta a les seves necessitats i anar avançant paral·lelament amb el treball de comunicació oral i de lectoescriptura, ha fidelitzat la seva assistència al centre i la seva implicació.

L’eix temàtic de l’habitatge ens ha permès començar a treballar amb plànols per iniciar-nos en la comprensió espaial i avançar cap al treball amb revistes com el Reclam i el Més Osona, properes a l’alumnat, on han cercat pisos de lloguer, han fet la comprensió dels anuncis i han decidit si s’adequaven a les seves necessitats.