PRODUCTE FINAL

A simple vista, pot semblar que el producte final d’aquest projecte d’emprenedoria sigui la manufactura de productes artesanals dins de l’aula i la seva posterior venda en una paradeta a la plaça del poble. Res més lluny que això.

El projecte d’emprenedoria suposa un treball constant, interdisciplinar i transversal que permet als alumnes assolir diferents fites vinculades amb aspectes administratius, organitzatius, productius i solidaris. Els alumnes han pogut gaudir d’anar tancant tot un seguit de requeriments necessaris per poder finalitzar el projecte.

De totes maneres, l’opinió dels alumnes deixa ben clar que, per ells, el producte final està vinculat amb dos moments clau: la venda de la seva producció i l’entrega del xec del 50% dels beneficis a una ONG.

Amb la venda dels productes els alumnes s’han fet responsables, no només de la seva producció, sinó de la compra de les matèries primeres amb responsabilitat (evitant despeses innecessàries i que, a ser possible, fossin materials ecològics), de fer controls de qualitat de la seva pròpia producció, de presentar el producte de manera atractiva i cridanera a la mateixa parada de venda, de fer un control comptable de les vendes i dels guanys obtinguts… Així doncs, en aquest apartat, el producte final ha estat molt positiu i, com no, molt ben valorat pels alumnes i les famílies.

L’entrega del 50% dels beneficis com a acció de responsabilitat social de la cooperativa, és l’altre moment important en aquest procés. Els alumnes han venut els productes als clients, no com a una manera de fer negoci sinó fent conscient al client de que, amb la seva compra, està col·laborant amb una ONG. Aquest apartat ha estat molt positiu. Han fet tot un treball d’investigació de quines són les accions solidàries d’algunes ONG. Després de parlar-ne van optar pel projecte de MANS UNIDES, el qual, en breu, rebrà la nostra invitació per visitar-nos a la nostra escola i poder fer-li l’entrega del xec solidari.