Aquest projecte ha estat planificat i desenvolupat per dues mestres i un mestre, juntament amb l’equip directiu del centre i el Consorci de la Vall del Ges. Des d’un primer moment vam establir un calendari en el qual hi figuraven:
- Reunions de coordinació de les mestres i d’aquestes amb l’equip directiu i el claustre.
- Dates per presentar la documentació per consolidar la cooperativa.
- Sol·licitud de NIF.
- Creació de càrrecs de responsabilitat i departaments.
- Estatuts.
- Acta de constitució de l’empresa.
- Logo.
- Cartes als mitjans per presentar-nos.
- Visites de diferents experts:
- Consorci de la Vall del Ges.
- FIARE banca ètica.
- SOM energia.
- 7 i tria Serveis de Lleure.
- Maria Batet.
- Pares i mares amb empreses que poden aportar informació sobre aparadors o d’altres tipus d’empresa (S.A./ S.L.).
- Conèixer el nostre entorn i veure de quina manera pot aparèixer representat en els nostres productes.
- Presentació de prototips.
- Estudis de mercat i de viabilitat o rendiment econòmic.
- Producció.
- Presentació del projecte a l’alcaldessa de la vila.
- Venda dels productes (dues dates).
- Estudi dels resultats.
- Presentació de l’aportació de responsabilitat social a l’ONG escollida: MANS UNIDES.
- Realització d’un acte festiu amb la part que els hi correspon dels guanys.
Hem de dir que, en la planificació de totes aquestes activitats han participat els alumnes. S’ha exposat un calendari dins de l’aula i ells han estat responsables de l’acompliment de les diferents tasques a realitzar. Així hem fet que aquest projecte sigui 100% participatiu i personalitzat.
A mida que s’han anat avançant en els diferents punts, els alumnes han anat omplint una memòria en forma de PADLET que podeu veure en l’etiqueta IMPLEMENTACIÓ.
Per part de les i el mestre, hem realitzat tot un seguit de reunions d’avaluació que ens han ajudat a coordinar i avaluar els resultats obtinguts en cada procés, així com veure la idoneïtat i viabilitat dels objectius establerts per l’equip docent.