El nostre projecte ha tingut una durada de tot el curs. En un principi vàrem plantejar una durada de 2 trimestres, però s’ha allargat fins a final de curs. S’ha dut a terme durant 2 hores setmanals, on els tres cicles coincidíem en el mateix horari. (dijous de 9 a 11h).
Tot l’enfocament del projecte s’ha fonamentat en la recerca, creativitat, reflexió i crítica constant. El recorregut del treball ha sigut marcat pels propis alumnes. El rol del professorat no ha estat el de donar respostes sinó el de fer les preguntes adequades que permetien seguir fent recerca, investigació, resolució de dubtes i reorientació del procés de treball.
En la fase d’implementació del projecte es pot dir que s’ha portat a terme en dos blocs:
1r bloc: Es va iniciar el projecte anant de colònies a principi de curs on les actfivitats que realitzaven estaven enfocades sobre le món del cinema. Seguidament els alumnes varen fer un estudi sobre la història del món del cinema i del cinema del poble d’Olost , es va visitar el Museru del cinema de Girona i a partir van haver d’investigar quins oficis hi havien dins al món del cinema, gèneres, …
2n bloc: Al llarg del tercer trimestre els alunes han hagut de crear el seu propi curtmetratge.
CI: “Ferdinand”
CM: “La rateta que llegia l’escaleta”
CS: Tres curtmetratge de tres gèneres diferents (còmic, aventura i terror)
Els alumnes sempre han treballat de forma cooperativa, guiats i supervisats pels mestres.