Ser competent implica una combinació d’habilitats pràctiques, coneixements, motivació, valors ètics, actituds, emocions, i altres components socials i de comportament que es mobilitzen conjuntament per aconseguir una acció eficaç i que les persones puguin aconseguir el seu ple desenvolupament personal, social i professional. I ser competent ha estat el principal objectiu d’aquesta activitat.
Des del projecte d’emprenedoria s’ha volgut desenvolupar una activitat que ajudés als alumnes ha posar en pràctica totes les seves habilitats, coneixements i valors per tal de resoldre les dificultats i necessitats que s’anessin trobant durant el desenvolupament del projecte. D’aquesta manera, els alumnes s’han vist traslladats a una experiència propera, real i, per tant, significativa que els hi permetrà desenvolupar-se com a individus en una societat que demanda cada cop més la iniciativa, l’autonomia i l’emprenedoria de cada persona.
En tot moment, hem volgut que els alumnes esdevinguessin els protagonistes del procés. Els hi hem deixat ser els responsables de les seves decisions i només hem entrat en l’activitat per guiar o dona consells quan ens ho han demanat o, la situació s’estava complicant massa.
S’han treballat els continguts de manera transversal dins de l’horari de l’aula (si bé és veritat que teníem una franja horari assignada per al desenvolupament de la tasca) i, s’ha volgut fer veure als alumnes que allò no era un àrea més si no una tasca en la que havien de fer servir tot el que saben per tal d’afrontar els nous reptes.
El concepte de cooperativa, ens ha permès treballar de manera democràtica; permetent que tots i totes poguessin aportar des de les seves potencialitats.
S’ha obert l’aula a la participació i al consell d’experts en diferents matèries que els propis alumnes han rebut amb interès, ja que els hi ha permès assolir noves idees o formes d’entendre una tasca.