PROJECTE D’ESCOLA: ECOSISTEMA

El projecte ‘Ecosistema’ implica tots els infants del centre, des de P3 fins a 6è d’educació primària. El nostre propòsit és acostar la natura als infants del centre, iniciant un projecte relacionat amb el coneixement  i la interacció  amb diverses parts d’un ecosistema, a partir de la creació de zones d’aprenentatge i d’experimentació a l’escola. Els alumnes de cada nivell o cicle generen (del no res), i posteriorment interactuen amb algun dels espais d’aquest ecosistema. Els mestres es responsabilitzen de crear les condicions necessàries  perquè cada espai sigui un lloc d’experimentació i de transferència dels coneixements per assolir les competències requerides.

L’ecosistema està format per diverses zones dins del recinte escolar. Els espais són: bosquet, granja, hort i arbres fruiters, bassa, estació metereològica i patis. La responsabilitat de crear l’espai i assegurar els seu bon estat correspon a un nivell o cicle (depenent de l’espai), però tenint present que tothom pot anar a desenvolupar activitats en qualsevol de les zones de l’ecosistema.

Aquest curs 2017-2018 era i és clau. No tenim de cap de les zones, excepte petits-grans apunts de projecte que es van anar realitzant el curs passat. Cal anar pensant com volem que sigui el nostre espai, quines accions cal anar fent per crear la zona encomanada i per últim, qui es responsabilitza de cadascuna de les pràctiques que cal dur a terme.

Per poder coordinar les diferents accions vàrem acordar que un membre de l’equip directiu dinamitzaria les trobades dels diferents equips de mestres, en el context de les reunions de formació del grups impulsor de la Xarxa de Competències Bàsiques.

Adjuntem un enllaç amb una imatge de l’escola.