METRÒPOLIS – IMPLEMENTACIÓ

En el treball més artístic i visual, s’inicia la informació amb una recerca sobre la història i arquitectura moderna  de la ciutat escollida, que els mateixos alumnes busquen a la xarxa.

Primer en fan una observació i anàlisi oral per grup, comparant les característiques de volums i edificis arquitectònics amb la seva ciutat, més propera i coneguda. I després, seleccionen un parell d’edificis característics de la ciutat que estan coneixent. Doncs aquest serà el punt de partida del seu projecte creatiu, el qual es finalitzarà amb un producte final de tipus interpretació plàstica i visual, a través de tècniques graficoplàstiques, que haurà de ser exposat al passadís del centre.

Aquesta premissa de producte exposat al centre,com si formessin part de la producció d’una exposició col·lectiva,  obliga a l’alumnat a decidir quin format tindrà el seu producte. Es donen pautes de proporcionalitat i escala, i tot fent càlculs s’aconsegueix triar i  saber quin material és més adequat, quant de material és necessari i de quina manera es manipula i transforma aquest material per ser exposat.

Segons el trimestre el treball del projecte ha esta viu, apareixent noves idees de producció en el procés creatiu entorn el concepte metròpolis. Aquestes aportacions han estat altres resultat del llenguatge visual com el treball de la tipografies tant en format volum com bidimensional.

En el treball lingüístic, els alumnes recerquen informació de la ciutat en llengua anglesa. Es proposen uns aspectes,  però es deixa llibertat als alumnes per incorporar tot allò que sigui del seu interès. El format del producte final també és escollit entre un llistat d’aplicacions d’edició de vídeos, mapes conceptuals, disseny de pòsters,… S’haurà de presentar a la resta del grup l’última sessió del trimestre.

Els alumnes treballen amb documents compartits i les professores revisen i suggereixen millores en cada sessió. A més, cada grup anota els seus acords, problemes sorgits,….en un diari de classe.

Els alumnes disposen, en funció del trimestre, entre 15 i 22 sessions i s’han de planificar les sessions per tal d’obtenir el resultat en el temps que es disposa.