El projecte «PR de 4t» està dirigit a l’alumnat de 4t d’ESO de l’Institut Mig-Món, de Súria.
Els objectius d’aquest projecte són diversos:
-
conèixer el país/ciutat que es visitarà al viatge de final de curs
-
aprendre a treballar cooperativament i mostrar una actitud d’autonomia a l’hora de gestionar el treball i de responsabilitat en el treball en grup
-
aprendre a dissenyar activitats extracurriculars pels companys de curs relacionades amb la destinació del viatge
-
aprendre a utilitzar diferents eines TIC tant per la cerca, el tractament i anàlisi de la informació com la presentació del resultat final
-
aprendre a cercar i triar informació de diferents fonts per a diferents propòsits (crear una audioguia, un manual de supervivència, preparar un «first aid kit», fer una presentació de la ciutat, etc.)
-
adquirir autonomia personal per saber resoldre situacions problemàtiques
-
utilitzar la llengua catalana o anglesa per a les diferents activitats
Els alumnes es distribuiran en grups de quatre persones. Els grups treballen en diferents tasques per tal d’obtenir un producte final, el qual és la guia turística.
Aquest projecte no és de nova creació, sinó que s’ha realitzat a l’institut des de fa uns quants cursos. No obstant això, ens hem proposat de fer una renovació i de fer un canvi d’aires a tota la matèria en general. L’equip de treball de la Xarxa de Competències Bàsiques, però, ens hem proposat de renovar-lo i ampliar-lo, de manera que s’hi incloguin tasques que corresponguin a més àrees del coneixement. Fins ara, els continguts que es treballaven al projecte eren de l’àmbit social i de llengua estrangera. En l’actual revisió, l’enfoc del projecte és més competencial i inclou continguts de l’àmbit digital i d’història de l’art per fer-lo més interdisciplinari.
L’alumnat, a mida que vagi realitzant les tasques, haurà d’anar elaborant una guia turística on explicaran la ciutat de destí on inclouran la informació que han obtingut durant la recerca i realització de les tasques de manera classificada i mitjançant l’ús d’apps i de les noves tecnologies.