AL CICLE INICIAL:
Una vegada estem al taller es posa en comú el que sabem i el que volem saber per tal de fer l’encàrrec de l’escola.
A continuació fem una recerca d’informació a cada taller.
En tots els taller s’ha fet una observació directa individual o per parelles de les parts concretes del diari local que volem treballar (còmic, el temps, la notícia i l’entrevista).
Pel que fa al taller del temps s’ha organitzat l’aula en tres grups tenint en compte les diferents tasques: previsions i temperatures, la notícia de l’estació de l’any i el mapa. La recerca d’informació de les temperatures s’ha fet a l’ordinador de l’aula i el registre de temperatures de l’escola. A partir de l’observació del diari s’ha treballat el mapa i han identificat la seva ciutat.
El taller del còmic treballa amb diferents recursos d’informació (diaris, revistes, recerca a internet,….) amb la finalitat d’agafar idees per després elaborar el seu propi còmic.
En el taller de la notícia s’extreu la informació en gran grup. Mitjançant l’observació i anàlisi individual d’una notícia del diari, fan una posada en comú i entre tots es fan seva aquesta informació.
En el taller de l’entrevista tot el grup classe, van observar entrevistes en suport paper (del llibre de lectura socialitzat de 2n de l’escola) i digital per analitzar les parts. Posteriorment, vam contestar entrevistes model per parelles. Finalment van elaborar en grups de 4 una entrevista.
D’aquesta manera es creen connexions entre els coneixements previs i les respostes a les preguntes que volien saber. A partir de les aportacions de cada nen es construeix una base d’orientació per tal de realitzar la tasca, tant a nivell individual com en gran grup.
AL CICLE MITJÀ:
Primerament fem una recerca d’informació del que ha de treballar cada grup.
Grup d´entrevistes: fem modelatge de com es fa una entrevista i veure i escoltar diferents tipus d’entrevistes (mitja escrit o radiofònic).
Grup d´emissió Elisis ràdio: Treballem amb diferents recursos d’informació (pàgina web de l´escola, llistats d´aniversaris, recerca a internet de les diferents músiques, recollida de temperatura amb el termòmetre exterior. Amb tota aquesta informació fem el full diari d’emissió.
Grup de reportatge: quant el gran grup ja sap quin tema treballar, es reparteix diferents aspectes del reportatge entre els petits grups i es busca informació en el diari , en les revistes, en internet. Finalment es fa un reportatge entre tots .
AL CICLE SUPERIOR:
Després de la visita a Tv Lleida, on vam aprendre el funcionament i la gestió d’un programa de televisió, els alumnes de cicle superior ens vam reunir en assemblea per decidir com volíem que fos la nostra televisió: nom, seccions, funcionament, organització…
Tv Elisis va quedar configurada en 3 seccions: Reporters, Notícies i Magazine. A Reporters elaboren reportatges sobre un tema del seu interès. A Notícies fan un recull de les notícies més importants de dins i fora de l’escola. A Magazine es fan entrevistes, articles d’opinió, debats, concursos… Tots aquests treballs queden registrats en vídeo, gravats pels propis alumnes.