El projecte “Les botigues del nostre barri” es porta a terme amb els nens i nenes de P3 de l’escola. Cada curs d’educació infantil realitza un projecte diferent relacionat amb l’entorn proper dels alumnes, ja que des de l’escola es dóna importància al fet que els nens i nenes comencin coneixent l’entorn que els envolta per, a partir d’aquí, poder anar ampliant els seus coneixements.
El projecte té una durada d’un trimestre i en ell, s’hi tenen en compte les diferents àrees del currículum d’educació infantil, treballant així el coneixement d’un mateix, el coneixement de l’entorn i l’àrea de comunicació i llenguatges de manera globalitzada.
Algunes de les activitats del projecte es desenvolupen en gran grup, altres amb la meitat dels nens i nenes i la resta durant les sessions de racons que hi ha organitzats a l’aula, ja que durant el segon trimestre un dels racons fixes és el del projecte. Els grups que es formen són heterogenis i són els mestres els que agrupen els alumnes.
Activitats que es realitzen en gran grup:
- Pluja d’idees i de coneixements previs.
- Converses sobre les diferents botigues, sobre les sortides o explicació de vivències per part dels alumnes.
- Explicació de contes.
- Visualització de fotografies o vídeos.
Activitats que es realitzen amb la meitat dels nens i nenes:
- Sortides a les diferents botigues de barri
Activitats que es realitzen en petit grup:
- Activitats plàstiques (pintar amb compta-gotes, estampar fruites i verdures, jugar al joc simbòlic de compra i venta de diferents productes, manipular i experimentar amb diferents ingredients com farina, xocolata, melmelada, sucre, …)
Activitats que es realitzen individualment:
- Plasmació al paper de les diferents activitats realitzades
- Activitats plàstiques individuals
- Dibuixos
- Avaluació final del projecte