Una vegada els alumnes han escollit els 5 llocs més votats de tota la llista de possibles llocs on realitzar la sortida, s’han repartit per equips i han buscat les informacions que ells mateixos han decidit que havien de buscar (quan val l’entrada, on està situat i quan es triga en arribar-hi, per quines edats/ alçades és adient, quin és l’horari, quines activitats s’hi poden realitzar…).
La recerca d’informació es fa en equips de treball i s’aprofita el desdoblament en mig grup per anar a l’aula d’ informàtica, mentre l’altre mig grup fa altres tasques del projecte a l’aula.
Un cop trobada la informació, preparen l’exposició oral.
L’equip de mestres prèviament hem preparat una rúbrica, que serveix per què els alumnes puguin fer una coavaluació del companys al mateix temps que la tutora també els valora. D’aquesta manera els mateixos alumnes s’adonen de com fer l’exposició oral, a través de la valoració dels encerts i errades dels companys i companyes. 2 alumnes que van canviant valoren un dels alumnes que estan fent l’exposició.
El que vagin aprenent, tant els que exposen, com els que valoren, com els oients, una vegada més ho anoten al diari de reflexions.
Apareixen els primers dubtes i reflexions de l’ alumnat
Els nens i nenes ja han fet la pluja d’ idees i de totes les que van sorgir, havien de fer un llistat d’ arguments a favor i en contra de cadascuna de les propostes, però llavors es van adonar que no tenien prou informacions per argumentar-ho.
Per tal de plasmar aquest fet, l’ equip de mestres vam decidir que podríem incloure un diari de reflexions on cada alumne podia anar anotant tot allò que va aprenent, allò que descobreix, allò que s’ adona que fa bé, allò que creu que li cal millorar, el què li falta per aprendre…
El diari és individual i s’ inclourà en la carpeta d’ aprenentatge i tindrà força pes en l’ avaluació final.
Carpeta d’aprenentatge
El nostre dubte sorgeix a l’hora de materialitzar la carpeta d’aprenentatge. Tenim dificultats per donar forma física a la carpeta.
Iniciem el nostre projecte!
Cinc membres del grup impulsor hem començat a elaborar el pla de treball que portaran a terme els alumnes de 4tA per tal d’organitzar una sortida fora de l’escola.
El pla de treball que hem seguit ha estat el següent:
– Pluja d’idees de les possibles sortides a realitzar amb els alumnes.
-Recerca d’informació dels diferents llocs (cost econòmic, distància, tipus de transport, dates disponibles, activitats, material necessari, acompanyants)
-Argumentar a favor i en contra dels diferents llocs a partir de la informació trobada.
-Escollir el lloc tenint en compte els diferents arguments.
-Demanar els permisos necessaris per a poder realitzar la sortida (sol·licitat a l’equip directiu, al consell escolar i als pares)
-Calcular el pressupost (entrades, desplaçament, acompanyats…)
– Contactar amb les diferents empreses necessàries per fer la reserva de la sortida.
Una vegada decidit el lloc on realitzaran la sortida, convidar a les classes de 4tB i 4tC a acompanyar-nos.
Ens presentem!!!
Som un grup de 5 mestres de Cicle Mitjà de diferents àrees de l’ Escola Francesc Platón i Sartí, d’Abrera. Com a subgrup del’ equip impulsor estem planificant el projecte ” Sortim de l’ escola” en el que els alumnes aprendran a organitzar ells mateixos una excursió .
La resta de mestres de l’ equip també s’han agrupat per cicles i cadascún d’ells elaboren altres projectes ( EI i CI s’encarreguen del projecte “Montem un restaurant” i CS de ” Dinamització i jocs de pati”)