La tardor amb els grans.

En aquest article, us mostrem imatges de part del treball que hem fet durant la tardor. Ens agradaria mostrar imatges de totes les coses que hem fet, però n’hi ha tantes!

Hem explicat contes, cantat cançons, observat la naturalesa i el temps a través de les finestres, del pati, passejant pel poble… I la tria de fotos que veureu està centrada en el que entenem com a experimentació; com que som el grup d’infants grans i el curs passat ja vam conèixer material diferent a poc a poc, la presentació dels materials ara es fa més agrupada, tot afegint instruments que ajudin a experimentar no només les característiques dels materials en sí sinó també les seves possibilitats combinades.

Comencem, doncs, pels colors de la tardor: vam fer uns murals que ens van servir per decorar l’aula i posar fotografies de les activitats! La proposta inicial va ser amb rodets però veureu que l’experimentació directa amb el cos continua essent molt important!!

Tot seguit ve una activitat d’experimentació amb material de la tardor (panotxes, magranes i peles de mandarina que guardem quan esmorzem) i diversos instruments (pots diferents, bases amb apartaments, safates i paper). La mainada gaudeix molt i el temps passa volant mentre prova materials, les pròpies possibilitats, les possibilitats dels altres… Mentre juguem animadament, aprenem molt!!

Al cap d’uns dies, vam tornar a fer una activitat d’experimentació amb mateix natural (panotxes, fulles, farigola, cocos, taps de suro, boles de vímet i trossos de fusta) i instruments diferents (pinces de diversos tipus, nins de fusta, pots petits, safates i oueres). Aquesta vegada els instruments ens suggerien un joc de més precisió però la disposició de cert material (com les fulles) també ens suggeria un joc de més amplitud.

Altre cop, vam estar molt concentrats/des, vam gaudir moltíssim i la imaginació dels infants va dur-los a investigar aspectes no previstos per les educadores (veureu que hi ha dues nenes que desfilen totalment una bola de vímet i un infant que vol agafar la pluja d’un vidre). Com aprenem també, les educadores, a través del joc amb els infants!

Les fulles són un element molt present a la tardor: les seves formes diverses, els diferents colors en què les trobem, el fet que vagin  caient dels arbres i emplenin els carrers, el vent que les fa volar… És un material de fàcil accés que interessa molt als nens i nenes i que també té moltes possibilitats!

En la següent activitat, la proposta era pintar fulles. Com que els nens i nenes d’aquesta edat som molt creatius/ves, varen ampliar l’activitat: veureu que van pintar amb fulles, les van estampar, les van enganxar i, per descomptat, les mans van acabar també ben pintades!

Un animaló que ens agrada molt és el cargol; amb la seva closca dura i el seu cos tou que es mou a poc a poc, que s’amaga i que treu banyes… Ens crida l’atenció! Així que vam aprofitar que explicàvem un conte d’unes castanyeres que confonen castanyes amb cargols per dur-ne a l’aula!

I, per últim, una activitat molt creativa i molt llaminera; en definitiva, molt engrescadora: fer panellets!

Per fer-los, vam anar a la cuina. L’educadora havia preparat tot el material que necessitàvem i vam anar fent el procés pas a pas (manipular els ingredients per fer la pasta, pastar, donar-hi forma i posar-hi els complements per tenir panellets de diferents gustos i, fins i tot, de diferents colors)! No cal dir que, durant el procés, vam anar provant-los per assegurar que sortissin bons i la veritat és que van sortir molt bons!

Fem panallets (8)

I fins aquí les fotos d’aquest article!

Si voleu veure més fotografies de la tardor, podeu mirar els articles “Col·laborem amb la Marató de Tv3”, “La tardor amb els grans” o “La festa de la Castanyada”.

 

Aquest article s'ha publicat dins de Curs 2019-20, Projectes i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *