Experiències en TAC.
Utilitzar les TAC no significa partir de zero, sinó aprofitar les possibilitats que les noves tecnologies ens aporten per anar més enllà.
[slideshare id=271941&doc=recursos-tictac-1203439818908328-2]
Classificació dels recursos per àrees i etapes: Llengües.
-
ARMARI DE LLENGUA.
– Afavoreix l’aprendre a aprendre: Treball autònom i aprenentatge més significatiu.
Hi ha diferents tipus de recursos: Esquemes (accentuació), presentacions (majúscules), Mud (diftongs), fitxes (tipus d’oracions), jocs (la carta), JClics (frases fetes), …
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexcatala.htm
-
JUGUEM AMB EL LLENGUATGE.
![]() |
Desenvolupament de l’hàbit lector.
|
EXEMPLE: M’encanta llegir.
-
Llegir i escriure.
http://www.cursllegiriescriure.blogspot.com/
http://www.xtec.es/~sgiralt/labyrinthus/roma/litterae/lectura.htm -
Tipus de lletres.
http://childtopia.com/index.php?module=home&func=aeletras&myidioma=spa&idphpx=juegos-educativos
-
Generador de fulls.
http://www.mclibre.org/consultar/primaria/copia/copia_1.html
-
Vocabulari bàsic.
http://www.xtec.cat/~ealcaraz/vocabulari/pagines/vocabulari%20basic%20catala.htm
-
Aventura’t amb l’ortografia.
http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/ortografia/index.htm
-
Resum de gramàtica bàsica.
http://www.ub.edu/slc/autoaprenentatge/gramatik/
-
Altres recursos llengua.
http://www.segoncalaix.com/category/llengua-catalana/
http://www.xtec.net/~mmontene/web/7hivern.htm -
Treball cooperatiu.
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2012/01/29/sessio-1-zer-el-jonc-curs-201112/
http://www.xtec.net/~cbarba1/indexmetodologies2.html
-
ALTRES ACTIVITATS.
Petits escriptors.
http://www.xtec.cat/centres/c5003238/escriptors/pet_escrip.htm
Llibres de lectura.
http://www.xtec.cat/centres/c5003822/calendariZER2010/calendari.htm
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/llibres-de-lectura/.
Itineraris de lectura
Un mes, un conte!
http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php
Concurs d’eslògans.
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/concurs-eslogans/.
Revista.
![]() |
http://xtec.cat/centres/c5007852/empatolls/empatolls.htm
EXEMPLES : EL RETRAT/
A QUI PERTANY?
![]() |
http://www.xtec.cat/centres/c5003238/escriptors/text_descrip/text_des.htm
![]() |
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/catala/nens/alumnesgrans.htm
EL CASAMENT DEL LLAPIS I DE LA GOMA

……………………………………………………………………..
-
ALTRES LLENGÜES I TAC: CASTELLÀ I ANGLÈS.
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexcastella.htm
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#estrangeres
http://www.xtec.cat/zerelsio/proj_angles.pdf
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/pele/
-
Cercador llengües del món.
http://www15.gencat.net/pres_casa_llengues/mapes/mapes.html?idioma=1&start=cercador
-
Cercador llengües del món en perill.
http://www.unesco.org/culture/ich/index.php?lg=ES&pg=00206
-
Recursos del llenguatge.
http://www.segoncalaix.com/category/llenguatge/
-
Pautes per fer un treball.
http://www.ersilia.org/llibre_recerca/animacions/llibbre_recerca.swf
[kml_flashembed movie=”http://www.ersilia.org/llibre_recerca/animacions/llibbre_recerca.swf” width=”550″ height=”550″ wmode=”transparent” /] -
Per organitzar la biblioteca.
http://cataclic.cultura.gencat.cat/
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/catala.htm#biblioteca
-
EDUCACIÓ INFANTIL/CICLE INICIAL I LLENGÜES.
-
EDUCACIÓ INFANTIL/PRIMÀRIA I LLENGÜES.
http://blocs.xtec.cat/curstac1/sessio-4/
Proposta de recursos:
Proposta d’activitats:
-
Activitat:
Autorització imatges alumnes
Correu gmail alumnes
Llistat recursos de llengua
Processadors de textos: Word/ OpenOffice
Enregistrament de sons: Audacity
-
Activitat: La Prestatgeria.
http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-2/
[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/videotutorials/7311.rm" width="352" height="288"/]
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/web.htm#prestatgeria
Publicat dins de Àrees Deixa un comentariSessió 2. Escola Els Planells. Artesa de Segre.
Experiències en TAC.
Utilitzar les TAC no significa partir de zero, sinó aprofitar les possibilitats que les noves tecnologies ens aporten per anar més enllà.
[slideshare id=271941&doc=recursos-tictac-1203439818908328-2]
Classificació dels recursos per àrees i etapes: Llengües.
-
ARMARI DE LLENGUA.
– Afavoreix l’aprendre a aprendre: Treball autònom i aprenentatge més significatiu.
Hi ha diferents tipus de recursos: Esquemes (accentuació), presentacions (majúscules), Mud (diftongs), fitxes (tipus d’oracions), jocs (la carta), JClics (frases fetes), …http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexcatala.htm
-
JUGUEM AMB EL LLENGUATGE.
Desenvolupament de l’hàbit lector.
Desenvolupament de la comunicació oral.
Desenvolupament de l’expressió escrita.EXEMPLE: M’encanta llegir.
-
Llegir i escriure.
http://www.cursllegiriescriure.blogspot.com/
http://www.xtec.es/~sgiralt/labyrinthus/roma/litterae/lectura.htm -
Tipus de lletres.
http://childtopia.com/index.php?module=home&func=aeletras&myidioma=spa&idphpx=juegos-educativos -
Generador de fulls.
http://www.mclibre.org/consultar/primaria/copia/copia_1.html -
Vocabulari bàsic.
http://www.xtec.cat/~ealcaraz/vocabulari/pagines/vocabulari%20basic%20catala.htm -
Aventura’t amb l’ortografia.
http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/ortografia/index.htm -
Resum de gramàtica bàsica.
http://www.ub.edu/slc/autoaprenentatge/gramatik/ -
Altres recursos llengua.
http://www.segoncalaix.com/category/llengua-catalana/
http://www.xtec.net/~mmontene/web/7hivern.htm -
Treball cooperatiu.
http://www.xtec.net/~cbarba1/indexmetodologies2.html -
ALTRES ACTIVITATS.
Petits escriptors.
http://www.xtec.cat/centres/c5003238/escriptors/pet_escrip.htmLlibres de lectura.
http://www.xtec.cat/centres/c5003822/calendariZER2010/calendari.htm
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/llibres-de-lectura/.Un mes, un conte!
http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.phpConcurs d’eslògans.
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/concurs-eslogans/.Revista.
http://xtec.cat/centres/c5007852/empatolls/empatolls.htm-
ALTRES LLENGÜES I TAC: CASTELLÀ I ANGLÈS.
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexcastella.htm
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#estrangeres
-
Cercador llengües del món.
http://www15.gencat.net/pres_casa_llengues/mapes/mapes.html?idioma=1&start=cercador -
Cercador llengües del món en perill.
http://www.unesco.org/culture/ich/index.php?lg=ES&pg=00206 -
Recursos del llenguatge.
http://www.segoncalaix.com/category/llenguatge/ -
Pautes per fer un treball.
http://www.ersilia.org/llibre_recerca/animacions/llibbre_recerca.swf
[kml_flashembed movie=”http://www.ersilia.org/llibre_recerca/animacions/llibbre_recerca.swf” width=”550″ height=”550″ wmode=”transparent” /] -
Per organitzar la biblioteca.
http://cataclic.cultura.gencat.cat/ -
EDUCACIÓ INFANTIL/CICLE INICIAL I LLENGÜES.
-
Activitat 3:
Autorització imatges alumnes
Correu gmail alumnes
Llistat recursos de llengua
Processadors de textos: Word/ OpenOffice
Enregistrament de sons: Audacity -
Activitat 4: La Prestatgeria.
Proposta de recursos:
Proposta d’activitats:
http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-2/
[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/videotutorials/7311.rm" width="352" height="288"/]
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/web.htm#prestatgeria
Publicat dins de Formació Els Planells 2010/11 Deixa un comentariSessió 5. Col·legi Sant Josep.
POTI-POTI DE RECURSOS TAC.
Educació infantil i TAC.
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#infantil
Hi podem trobar:
-
Classificacions dels recursos per àrees.
-
Fitxes.
-
Jocs.
-
Treballs per projectes.
-
Blocs
-
TiCaula
…
http://blocs.xtec.cat/curstac
- Recursos matemàtiques
- Sessió 1
- Recursos educació artística
- Sessions 2 i 6
- Recursos llengua
- Sessió 3
- Recursos medi
- Sessions 4 i 5
Educació especial i TAC.
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#especial
-
Recursos i adreces
-
Estratègies Aula d’acollida
-
Materials
-
Tipus de discapacitats
-
Tutoria
-
Projectes
…
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#diversitat
-
Recursos i materials
-
Presentació treball de la diversitat
-
Webquests
…
http://www.xtec.cat/centres/c5003238/foto_index.htm
Altres.
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexaltres.htm
A la carpeta altres també hi ha enllaços a editorials, a pàgines webs per treballar l’educació física, la tutoria, …
Què és un bloc?
-
Concepte:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Weblog
Per què un bloc?
-
12 maneres d’utilitzar un bloc a l’aula:
http://anna.ravalnet.org/formacio/esquemablocs.html
Fem un bloc a XTECBlocs.
[slideshare id=951898&doc=blocsambxtecblocs-1232917465301661-1]
-
Crear un bloc WordPress a:
http://blocs.xtec.cat/
S’ha de posar un nom (que sortirà a la barra de navegació) i un títol (serà el del bloc).http://blocs.xtec.cat/pmf/index.php?i=9
http://www.xtec.es/sgfp/crp/girona/suportic/continguts/sdtac/materials/05blocs/m05p1.htm
TUTORIAL:-
Per localitzar-lo i accedir a ell.
Posant a la barra de navegació l’adreça del nostre bloc el podrem visualitzar. Si li afegim /wp-admin, aleshores ens permetrà crear, editar o modificar entrades i pàgines. Primer t’has d’identificar (identificador i contrasenya).
Exemple:
http://blocs.xtec.cat/msolduga/wp-admin/
Si no recordem l’adreça del nostre bloc, entrant a http://blocs.xtec.cat/ , amb el nostre nom d’usuari i contrasenya de l’XTEC, veurem com a la dreta se’ns mostra el títol del bloc o blocs que tenim creats. Clicant a damunt del títol el visualitzarem i si ho fem a la icona de la vora podrem administrar-lo.
-
Descriptors.
Un descriptor indica quin tipus de bloc és. Per assenyalar descriptors has d’anar a “Opcions” i “Descriptors”.
-
Aparença.
Per elegir una plantilla s’ha de prémer “Presentació” i “Aparença”. Hi ha plantilles com: Andreas, Freshy, Mandigo, … que tenen diverses opcions.
“Widgets” és per afegir objectes a la barra lateral del bloc. El widgets meta és convenient tenir-lo a la barra lateral, d’aquesta manera accediràs a l’administració sense necessitat d’afegir wp-admin a la barra de navegació.
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=49&lang=ca
-
Llistat d’adreces.
Les adreces de les webs o dels blocs que interessin es poden tenir registrades al bloc. Prémer “Llista de blocs” i “Afegir un enllaç”.
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=115&lang=ca
-
Escriure un article o una pàgina.
No és el mateix un article que una pàgina. Els articles o entrades és visualitzen segons la data de publicació. Es localitzen per la categoria o els articles arxivats (mes i any). Hi ha uns widgets a la dreta del bloc on pots prémer l’article que desitges llegir.
Les pàgines són fixes. Per localitzar-les hi ha unes pestanyes sota el títol del bloc.
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=56&lang=ca
Tant als articles com a les pàgines hi pots insertar: imatges, enllaços, vídeos, so, …
Quan escrius un article has d’indicar la categoria en la que vols que es publiqui. Un cop desat un article o una pàgina has de prémer publicar.
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=55&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=74&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=82&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/index.php?i=6
http://www.xtec.es/sgfp/crp/girona/suportic/continguts/sdtac/materials/05blocs/m05p2.htm
http://www.xtec.es/sgfp/crp/girona/suportic/continguts/sdtac/materials/05blocs/m05p3.htm
-
Gestionar
Pots gestionar articles i pàgines per editar-los o eliminar-los. En el cas de les categories també en pots crear una de nova.
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=111&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=101&lang=ca
http://www.xtec.es/sgfp/crp/girona/suportic/continguts/sdtac/materials/05blocs/m05p4.htm
-
Usuaris
Pots definir autors i usuaris: administrador, subscriptors, …
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=112&lang=ca
http://www.xtec.es/sgfp/crp/girona/suportic/continguts/sdtac/materials/05blocs/m05p5.htm
-
Opcions
Determines algunes opcions com: títol (general), descriptors, lectura, portada (escriptura), comentaris (discussió), privadesa, …
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=95&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=98&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=76&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=107&lang=ca
-
Comentaris
Els comentaris es poden editar, aprovar i rebutjar.
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=105&lang=ca
Com inserir objectes a XTECBlocs.
[slideshare id=236295&doc=inserir-objectes-a-xtecblocs-1200958912342419-5]
Proposta d’activitats.
[slideshare id=978873&doc=les-tic-a-leducaci-1233558930207094-3]
Activitat 16: Fer el teu bloc.
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/web.htm#blog
http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-9/
Curiositats.
adopt your own virtual pet!
Publicat dins de Formació Sant Josep 2010/11 Deixa un comentariSessió 4. Col·legi Sant Josep.
Matemàtiques i TAC.
Classificació dels recursos per continguts propis de l’àrea: nombres i operacions, geometria, …
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexmates.htm
Icones:
-
Continguts trimestrals
CI
-
Continguts trimestrals
CM/CS
-
Web interessant
Una espai que et permet:
-
Globalitzar les explicacions.
Esquema i fitxa
-
Estudiar i practicar.
http://www.xtec.net/~epuig124/mates/geometria/index.htm
http://www.ngfl-cymru.org.uk/vtc/ngfl/maths/cynnal/polyhydra/polyhydra.swf
http://phobos.xtec.cat/dgraell/mat/mat6/eltransportadorangles.swf-
Un contingut treballat amb diversos recursos.
http://roble.pntic.mec.es/arum0010/temas/tabla_multiplicar.htm
http://www.gobiernodecanarias.org/educacion/9/Usr/eltanque/Tablas/TablasIE.html
Les taules de multiplicar: per estudiar, per practicar, per comprovar si les saps.-
Observar el contingut en la vida quotidiana.
http://www.xtec.es/ceip-pompeufabra-lloret/ciencia/magiste/index.htm
https://sites.google.com/a/xtec.cat/butweb/mates-al-carrer
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/naturals/geometria_aliments.doc
http://e-learningforkids.org/Courses/ES/M0901/index.html
http://www.timeticker.com/-
Generar activitats per imprimir o per fer online.
http://www.mclibre.org/consultar/primaria/sumas_y_restas/sumas_y_restas_1.html
http://www.educalim.com/biblioteca/mate/mate.html-
Convertir unitats i de divises.
http://www.xtec.net/~rcontijo/aplic_full_cal/convr_ul.xls
http://es.coinmill.com/
http://www.xtec.cat/~smora/activitats/complex_definitiu.swf
http://usuarios.multimania.es/joanmiro/conversor.htm-
Aprofundir.
http://www.xtec.cat/~jjareno/calculus/
http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=19960&p_num=3-
Realitzar diagrames.
http://nces.ed.gov/nceskids/createagraph/default.aspx
http://www.genmagic.org/mates2/grafica_temperatura.swf-
Disposar de calculadora.
[kml_flashembed movie=”http://www.edu365.cat/primaria/muds/matematiques/coses/calculadora.swf” width=”150″ height=”300″/] http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/mates.htm#calculadora
http://xtec.cat/centres/a8027365/concurs/concursple/acmates/
fraccions/fraccions/descompte.swf-
Jugar i raonar.
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/mates.htm#logica
http://www.xtec.net/~efranco/index.htmMatemàtiques divertides
-
…
Educació artística i TAC.
-
Visual i plàstica.
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#plastica[kml_flashembed movie=”http://www.xardesvives.com/plastica/aulaplastica.swf” width=”600″ height=”400″ wmode=”transparent” /]http://www.xardesvives.com/plastica/aulaplastica.swf
Hi podem trobar:
-
Exemples d’altres escoles.
http://www.xtec.cat/~ealcaraz/plasticmania/pagines/plasticmania.htm
http://www.xtec.cat/centres/c5003238/fotos_plastica/colors.htm
http://www.xtec.cat/zerelsio/plastica/index.htm-
Unitats didàctiques.
http://www.xtec.es/aulanet/ud/plastica/visplas/index.htm
-
Tècniques i tallers.
http://www.arteazul.com/
http://www.xtec.es/~xescanil/index.htm
http://cathycreatif.free.fr/modeles.php?param=modeles/pantins/page_1-
Quadres i pintors.
http://www.xtec.es/~dabizand/quadres/quadres.html
http://www.xtec.es/~mbardera/index.htm-
Activitats online.
http://flashface.ctapt.de/
http://www.xardesvives.com/plastica/graffiti/virtualgraf.htm
http://artpad.art.com/artpad/painter/-
Altres.
http://www.xtec.cat/~canguera/dibuixos.htm
Fem d’artites
-
Música.
Hi localitzem: músiques i cançons, jocs, propostes, programes, …
[kml_flashembed movie="http://ampa_marmoreno.en.eresmas.com/flash/Juegos/bateria.swf" width="500" height="300" wmode="transparent" /]
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#musica
http://xtec.cat/~gcaldero/
http://www.aprendomusica.com/aprendreMusica.htm
http://www.xtec.es/ceip-santiscle-vidreres/primaria/especialistes/santa_cecilia/sta.htm
http://www.ceip-diputacio.com/MITJA%20I%20SUPERIOR/musica/musica.htm
http://www.xtec.net/~mmontene/web/Recursos%20de%20M%FAsica.htm
http://www.xtec.net/~mcerver2/[kml_flashembed movie="http://www.juntadeandalucia.es/averroes/~21700642/musica/index.swf" width="600" height="400" wmode="transparent" /]
http://www.juntadeandalucia.es/averroes/~21700642/musica/index.swfPoti poti de recursos Educació Infantil/Cicle Inicial i Matemàtiques.
Proposta activitat:
-
Activitat 7: Disfressa de Carnaval
Càmera digital
Paint Sho Pro
Correu electrònic
-
Activitat 8:
Educació Infantil/Cicle Inicial i Educació Artística.
http://curstac1.wordpress.com/sessio-2/
http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-3/
-
Activitat 9:
http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-5/
Curiositats:
-
Fotos retocades amb Photoshop.
[slideshare id=30847&doc=fotos-retocades-20513]
-
HandArts.
[slideshare id=29125&doc=handarts-1557]
-
Ombres xineses.
Louis Amstrong interpreta el seu “What a Wonderful World” en aquesta espectacular actuació plena d’imaginació i creativitat.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/TcpIh4cqSUY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Publicat dins de Formació Sant Josep 2010/11 Deixa un comentari25/10/10
DISTRIBUCIÓ DE LES LLIÇONS/ 1r TRIMESTRE/
CURS 2010/11
Període: 25/10/10 al 19/11/10
Llengua Catalana
Lliçó 3:
Les vocals A i E.
La carta.
La gimcana.
La llegenda.
El reportatge.
Segon
12-17 Lectures
Les vocals neutres A i E
– Gali. Aprofundiment. Les vocals
La síl·laba tònica
– Mud
Derivació verbs/
noms/ adjectius
– Exemples
Plurals femenins acabats en -es
– Aventura’t amb l’ortografia
– Les paraules canvien
El conte i la cançó
– Un mes un conte!
– Tipus de contes
– Marracàs, el supergegant
Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova
– CD contes i poemes Barcanova
Tercer
Les vocals tòniques E i O: oberta i tancada
– Esquema
– Mud
– Clic
– SWF
– SWF
– SWF
Elements de la frase: Subjecte i Predicat
– Esquema
– Esquema
– Joc
La carta i la postal
– Lectura eficaç
– Mud
Jeroglífics
– Clic
Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula BarcanovaQuart
Les vocals tòniques E i O: oberta i tancada
– Esquema
– Mud
– Clic
– SWF
– SWF
– SWF
Elements de la frase: Subjecte i Predicat
– Esquema
– Esquema
– Joc
–
El text instructiu
– Definició
– ModelDictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova
Cinquè
Els diftongs i els hiats
– Esquema
– Mud
– Activitat
Els dígrafs
– Esquema
– Clic
– Mud
– Mud
Elements de la frase: Subjecte i Predicat
– Didac
Concordança SN i SV
– Esquema
La llegenda
– Mites catalans
– La Noguer i l’Urgelius
– Viquipèdia
Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula BarcanovaSisè
Els dos punts i els punts suspensius
– Esquema
– Aventura’t amb l’ortografia
La frase gramatical
– Esquema
– Esquema
– Descobrim frases misterioses
El sintagma nominal
– Una de dues
– La paraula perduda
– Clic dels subjectes
– La cançó de les balances
El complement del nom
– Esquema
Grups de paraules i frases en funció adjectiva
– Brad Pitt
–
El reportatge
–Els tres tombs
– Edu365
–
Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula BarcanovaLlengua Castellana
Lliçó 3:
En mi casa.
Lucas el maquinista.
El niño que podía volar.
Mi primer beso.
Aprendiendo a vivir con mis pupas.
Segon
Majúscules
– Editorial Yalde
La frase: Subjecte i Predicat
– Joc
Fitxa personal
–
Narració de vivències personals
– CofrePoema
– Poesies
Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova
– CD contes i poemes BarcanovaTercer
La C i la Z
– Cofre
La comparació
– Mud
Camp semàntic: El vestuari
– Joc
– Activitat
El text descriptiu: un paisatge i un personatge
– JocDictat
– Windows Journal
– Autoavaluació
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula BarcanovaQuart
La C i la Z
– Joc
Frases fetes i refranys.
– Mud
– SWFCamp semàntic: Oficina d’informació i turisme
– La llamada de la selva
– Mi mundo en palabras
El text narratiu: Fantasia
– Karaoke literario
El diàleg
– MudDictat
– Windows Journal
– Autoavaluació
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula BarcanovaCinquè
La síl•laba
– Clic
Els diftongs
– SWF
– Teide
La derivació: Prefixes i Sufixes
– Teide
El text narratiu: D’amor
– Teide
Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula BarcanovaSisè
La dièresis
– Activitat
– Activitat
–
La polisèmia
– Activitat
– Mud
– Editorial Teide
–
La homonímia
– Joc
– Mud
–
El diari personal
–
La fitxa personal
– Exemple
–
–Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula BarcanovaMatemàtiques
Lliçó 3:
Figures geomètriques.
La suma.
La multiplicació.
Divisió de números naturals.
Potències i arrels.
Lliçó 13:
El pes i la capacitat.
Els polígons.
Els moviments al pla i a la superfície.
Angles.Segon
Unitats i desenes
– Pràctica
–
Suma i resta. Suma de tres nº
– Joc
– Matemàgic
– Fitxes
Comptar de 2 en 2 i de 5 en 5
– SèriesTriangle, quadrat, rectangle i cercle.
– Tangram
– Els quadrats, els rombes i els seus amics
Simetria
– Figures simètriques
– Exemples
– ActivitatMonedes
– Joc
Problemes i gràfics
– Clic
Editorial Vicens Vives
Internauta
InternautaTercer
Suma portant-ne. Nº de 5 xifres
– Educalandia
– Matemàgic
– Fitxes
Propietats commutativa i associativa
– Activitat
–
Arrodonir
– Pràctica
Descompondre
– Pràctica
– Clic
Problemes
– Activitats
– Autoavaluació
Autoavaluació Cruïlla 117316
– Classe 4t
–
Editorial Vicens Vives
InternautaEl quilo, el mig quilo i el quart
– Esquema
– La massa
– El pes i la massa
–
El gram
– Unitats de massa
– La tona
–
Les balances
– Joc
– Joc
–
El litre, mig litre i el quart de litre
– La capacitat
–
Estimar pesos i capacitats
– Clic
–
Restar a un núm. 9
– Activitat
–
Taules de multiplicar
– Per practicar i estudiar
– Control de taules
–
Sumar i restar
– Activitat
– Activitat
–
Comprensió de l’enunciat dels problemes
– Quinzet
–
Autoavaluació Cruïlla 117308
– Classe 3r
–
Editorial Vicens Vives
– InternautaQuart
Multiplicació de nº de 2 i 3 xifres acabats en 0
– Clic
– Pràctica
Propietats de la multiplicació
–Activitat
Estimació
– Pràctica
Sumar i restar
– Educalandia
– Quadern
–
Orientació en un pla.
– Localització d’elements en un pla
Problemes
– Mud
–Autoavaluació Cruïlla 117316
– Classe 4t
–Editorial Vicens Vives
Internauta
Internauta
Classificació dels polígons segons el núm. de costats
– Esquema
– Esquema
– Figures planes
–
Classe de triangles segons costats i angles
– Esquema
–
Classes de quadrilàters
– Esquema
– Edu365
–
Restar 999
–
Sumes de tres números
– Sumes i restes
– Sumes de 3
–
Restes successives
– Restar sense parar
–
Interpretar gràfiques de línies
– Exemple
–
Producte cartesia
– Coordenades
– Clic
–
Autoavaluació Cruïlla 117316
– Classe 4t
–
Editorial Vicens Vives
Internauta
Cinquè
Propietats i prova de la divisió
– Mecànica de la divisió
– Pràctica de la divisióDividir per 10, 100 i 1000
– PràcticaOperacions combinades
– JocProporcionalitat
– Anem a comprar
–
Dividir nº acabats en 0
– Quadrat màgic
–
Sumar i restar
– Activitat
–
Problemes
– MudAutoavaluació Cruïlla 120979
– Classe 5è
–
Editorial Vicens Vives
– Internauta
–
– Simetria d’una figura en relació amb un eix
– MUD
– Fer simetries
–
Translació
– Línies, simetries, girs i translacions
– Clic
–
Superfície: cm2 i m2
– Esquema
– Activitat
– Mesurar àrees
–
Àrea del quadrat
– Esquema
– Àrees i perímetres
–
Àrea del rectangle
– PowerPoint
–
Àrea del romboide
– Activitat
–
Àrea del triangle
– Jclic
–
Multiplicar per 0,5
– Activitat
–
Ús d’instruments tecnològics per resoldre problemes: Fer simetries amb el Word o l’OppenOffice
–
Autoavaluació Cruïlla 120979
– Classe 5è
–
Editorial Vicens Vives
Internauta
Internauta
Internauta
Sisè
El quadrat i el cub d’un nº
– Esquema potències
– Clic
Potències de base 10
– Gemàgic
– Flash
Escriptura abreujada de nombres grans
– Vídeo
–
Arrel quadrada
arrel quadrada aproximada
– Genmàgic
– Pràctica
Problemes
– Activitats
Editorial Vicens Vives
Internauta
Internauta
Internauta
–
Mesurament d’angles
– Els transportador
– Vídeo
–
Angles més grans de 180º
– Angles: mesura i operacions
–
Angles adjacents, consecutius i oposats pel vèrtex
– Rectes i angles
– Activitat
–
Angles complementaris i suplementaris
– Activitat
–
Suma d’angles d’un triangle i d’un quadrilàter
– Activitat
–
Bisectriu d’un angle
– Activitat
– Vídeo
–
Mediatriu d’un segment
– Activitat
–
Dividir per números acabats en 0
– La fàbrica dels zeros
–
Ús instruments tecnològics per resoldre problemes: Programa Declic.
– Descarregar Declic
–
Autoavaluació Cruïlla 120979
– Classe 5è
–
Editorial Vicens Vives
Internauta
InternautaConeixement del Medi
Natural i SocialLliçó 2:
Ens fem grans (2n).
Lliçó 2:
El nostre creixement (4t).
Lliçó 1:
L’alimentació i la salut (3r).
La nutrició (4t).
La salut i l’alimentació (5è).
La salut i la prevenció (6è).Lliçó 4:
La nutició.
(6è).
LA MATÈRIA.
ELS MATERIALS I
ELS SEUS USOS.
Lliçó 11:
Sòlids, líquids i gasos.
(3r i 4t).
Lliçó 7:
Els materials i els seus usos.
La matèria. (5è).Segon
L’esquelet: Els ossos
– Mud
– Articulacions
Els músculs
– Clic
El cervell
– El cos humà
–
La sang
–
El cor
– Cos humà
– El cuerpo humanoEditorial Cruïlla
Activitats
La castanyada
Activitats
Festes tradicionals
Festes ZER El SióTercer
La nutrició
Alimentació
La dieta. Tipus d’aliments
Bons hàbits d’alimentació
Les dents
Activitats
Els aliments
Jocs: TASTA’M
Joc: D’on venen els aliments?
5 al dia: Jocs
Auca dels aliments
– ButblocSòlids, líquids i gasos
– Esquema
– Activitat
– Esquema
– Activitat
– Dossier
–
Canvis d’estat
– Fitxa
– Activitat
– Activitat
–
Fem i separem mescles:
Filtració, decantació,
evaporació, …
– Experiments
–
El laboratori de l’escola:
Aparells i materials
– JCLIC
– Laboratori virtual
–Editorial Cruïlla
– Activitats
La castanyada
Activitats
Festes tradicionals
Festes ZER El SióQuart
La reproducció
El creixement
– D’on venen
els nens i les nenes.
– Animació
– Clic
– Cos humà
Hàbits saludables
– Mud
– Joc
Relacions de parentiu
– Jo i els que m’envolten
– La família
– La família
Els drets de l’infant
– Fitxes
– Oca
– Altres
– VídeoAutoavaluació
Els materials: naturals i elaborats
– Esquema
– Jocs
– PowerPoint
–
Les seves propietats: Duresa,
resistència, elaticitat, flexibilitat, …
– Els materials
– La matèria i els materials
–
La conducció de la calor i de
l’electricitat
–
Experimentar amb la calor
– Activitat
–
La utilització dels materials
– Materials 1
– Materials 2
–
El disseny
–
El reciclatge
– Dossier
– Joc
–Editorial Cruïlla
Activitats
Activitats
La castanyada
Activitats
Festes tradicionals
Festes ZER El SióCinquè
La salut
Calaixos de medi natural
Joc primers auxilis
Hàbit s saludables
Jocs
L’alimentació
Calaixos de medi natural
Tasta’m
Els nutrients
Presentació
La dieta
L’alimentacióLa materia i les seves propietats/
La calor i la temperatura
– Dossier
– Activitat
– Els materials
–
–
Substàncies pures i mescles
(homogènies i heterogènies)
– Dossier
–
Les dissolucions
(dissolvent i solut)
– Dossier
–
– Els aliatges: acer, inoxidable,
llautó, …
– Informació
–
Separació de components
d’una mescla: Filtració,
decantació, imantació, …
– Activitat
– Tècniques de separació
– Separar substàncies
–
La destil·lació
– Viquipèdia
–
Les substàncies canvien: Oxidació,
combustió, fermentació.
– Reaccions
– Canvis
–
Exerimentar amb l’aigua
– L’aigua
– Experiments
–
Els/les científics/ científiques
– Biografia
–
Premi Nobel
– Informació
–
Editorial Cruïlla
Activitats
La castanyada
Activitats
Festes tradicionals
Festes ZER El SióSisè
La salut i la malaltia
Calaixos de medi natural
Joc primers auxilis
Els hàbits saludables
Jocs
Etapes d’una malatia infecciosa
Algunes malalties
Microorganismes
Web consulta
Prevenció i tractament
Vídeo
Clic
Els aparells que intervenen a la nutrició
– Adreces
La materia i les seves propietats/
La calor i la temperatura
– Dossier
– Activitat
– Els materials
–
–
Substàncies pures i mescles
(homogènies i heterogènies)
– Dossier
–
Les dissolucions
(dissolvent i solut)
– Dossier
–
– Els aliatges: acer, inoxidable,
llautó, …
– Informació
–
Separació de components
d’una mescla: Filtració,
decantació, imantació, …
– Activitat
– Tècniques de separació
– Separar substàncies
–
La destil·lació
– Viquipèdia
–
Les substàncies canvien: Oxidació,
combustió, fermentació.
– Reaccions
– Canvis
–
Exerimentar amb l’aigua
– L’aigua
– Experiments
–
Els/les científics/ científiques
– Biografia
–
Premi Nobel
– Informació
–
Editorial Cruïlla
Activitats
La castanyada
Activitats
Festes tradicionals
Festes ZER El SióEducació per a la ciutadania i els drets humans
ANTZ
– Adreces ciutadania
– Pensar amb el cinema
– Pel·lícula
– Fitxa
– CalaixeraTreball interdisciplinari
Programa Thao: Peix i marisc
– Adreces
– Calaixera
– Trobades de natura
–
Projecte herbes remeieres
– Projectes interdisplinaris
– Trobades de natura
– Més adreces
–Altres activitats TAC del trimestre
Programació 1r trimestre ZER.
Activitats a Butbloc.
Activitats cd
ALTRES SETMANES
-
Període:
-
Període:
-
Període:
-
Període:
-
Període:
-
Període:
-
Període:
-
Període:
-
Període: 22/11/10 al 22/12/10
-
Període: 25/10/10 al 19/11/10
-
Període: 27/09/10 al 22/10/10
-
Període: 07/09/10 al 24/09/10
CURS ANTERIORS:Publicat dins de Curs 2010/11 4 comentarisSessió 3. Col·legi Sant Josep.
Suggeriment: Creació d’un bloc.
-
Fer la pràctica de creació d’un bloc i localització.
Altres experiències en TAC.
-
Premsa digital
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/mon/index.htm
http://www.xtec.es/~scapella/quiosc/
http://blocs.xtec.cat/aetp/recursos/premsa-digital/
http://blocs.xtec.cat/msolduga/premsa-digital/
-
CURRÍCULUM A
LA CARTA I SENSE LLIBRES.
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexsocials.htm
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/05/23/curriculum-a-la-carta/
L’objectiu és donar una visió global del medi partint d’allò que és més proper a l’alumne/a.
Afavoreix l’aprenentatge significatiu i per competències.http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/mural_org.doc
Hi ha adreces que les utilitza el/la docent com a:
– Suport en les explicacions.
http://www.edu365.cat/primaria/muds/socials/relleu/index.htm
http://www.xtec.cat/~smora/webquest/WQlaprehistoria/3proces/documents/linia_temps.swf
http://www.quicu.cat/educacio/weblilit/topografia/film%20topo.html
http://www.xtec.cat/~nminguez/– Font d’informació.
http://mercuri.icc.cat/website/mob_nf/mob1/mob2/inici2.htm
http://www.xtec.net/%7Eaguiu1/socials/index.htm– Eina d’investigació.
http://www.idescat.cat/cat/mapa.html
http://www.lavanguardia.es/hemeroteca/index.html
http://www.rafaelcastillejo.com/
http://blocs.xtec.cat/butbloc/2008/12/22/els-senyals-de-circulacio/– Visites virtuals.
http://www.parlament.cat/portal/page/portal/pcat/IE01/IE0105/IE010503
http://www.arounder.com/
http://oliba.uoc.edu/mlldc/component/option,com_frontpage/Itemid,1/lang,ca/– Activitat de reforç o ampliació.
http://www.gencat.cat/sial/comarques.swf
http://www.xtec.net/~ivilater/enlinia/laterra/laterra1.html
http://www.xtec.cat/recursos/socials/romanic/indexb.htm
– …Les activitats d’aprenentatge són diverses:
– Esquemes
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/organitzacions.doc
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/esqs_passat.doc
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/esq_sec.doc– Vocabulari
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/calendari%20_festiu.doc
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/voc_hidro.doc– Dibuixos
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/voc_relleu_dib.doc– Gràfics
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/muntanyes.xls
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/longitud.xls
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials.htm#grafics
http://blocs.xtec.cat/cienciessocials/archives/482– Mapes
http://www.xtec.es/centres/c5003822/pobles_grans/butsenit/butsenit.htm– Jocs
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/simbols/trivial.htm
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/joc_periode_festiu.doc
http://oliba.uoc.edu/mlldc/images/stories/educacio/jocs/cat/index.htm
http://www.parlament.cat/web/serveis-educatius/activitats-educatives/primaria– Vídeos i imatges
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/passat.doc
– Fitxes
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/segre.doc
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/fitxa_monestir_ripoll.doc– Dossiers
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/colonia_cm_cs.doc
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/fem_temps_mit_sup.doc– Treball d’observació
http://www.xtec.cat/centres/c5000109/granja/obstau.htm
http://www.xtec.es/centres/c5000109/obser_ordi/obsertau.htm
– …-
Medi i TAC.
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexnaturals.htm
Amplia les possibilitats: imatges en moviment, sons, …
– Medi per cicles i temàtica
http://www.xtec.es/~ncoma4/medi/index.htm
http://www.xtec.es/~rvillanu/– Enciclopèdies
http://www.edu365.cat/aulanet/naturalesa/
http://www.edu365.cat/aulanet/comfuncionen/– Projectes
http://www.xtec.es/~gmedina/projecte/reproduc/reproduccio.htm– Curiositats
http://www.iris.edu/seismon/
http://blocs.xtec.cat/butbloc/2009/04/26/la-piramide-dels-aliments/– Animacions
http://cma.aldeae.net/mauxiliadora/aldea/animaciones.asp– Planetari virtual
http://www.neave.com/lab/space/planetarium.html– Experiments
http://www.xtec.cat/~jgurrera/exp/index.htm
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/naturals.htm#laboratori– Jocs
http://www.5aldia.es/cat/tot/tot02.htm
http://educalia.educared.net/externs/auladesalut/joc_facil/index_sol.html– Altres
http://www.xtec.cat/zerelsio/experienc.htm
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/naturals.htm#laboratoriExperimentem i descobrim
Educació Infantil/Cicle Inicial i Medi.
http://curstac1.wordpress.com/sessio-4/
http://curstac1.wordpress.com/sessio-5/
Proposta activitat:
-
Activitat 5:
Comentari al bloc
Google Maps
Google Earth
ViaMichelin
GeoNames
Llistat recursos de Medi
Programes: Quicktime7, AdobeFlash Player, RealPlayer,
Java i Java Motor. Excel
-
Activitat 6: Col·lex.
http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-4/
[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/videotutorials/7308.rm" width="352" height="288"/]
Publicat dins de Formació Sant Josep 2010/11 Deixa un comentariSessió 1. Escola Els Planells. D’Artesa de Segre.
El treball de les TAC a
la ZER El Sió.-
Antecedents:
Recursos tecnològics: Projecte red.es. (2003/04)
Experiències prèvies. -
Marc teòric:
Projecte d’innovació “L’ordinador a l’aula”. (2007/10)
http://www.xtec.cat/zerelsio/proj_innov.pdf
-
Les TAC com a mitjà de:
Relació, gestió i ensenyament – aprenentatge.
http://www.xtec.cat/zerelsio/
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/02/28/ordinador-a-laulasense-llibres/-
Una nova organització:
Cada nen/nena té a la boca T, dins de la carpeta alumnes, una carpeta amb el seu nom. A dins d’aquesta una per a cada curs, amb una per a cada àrea i una altra per al treball de la web. Ex: alumnes/alumnesgrans/aitor/curs09_10 /catala/dictat/09_02_10
Cada trimestre és convenient fer una còpia de seguretat de la carpeta alumnes a la boca P.
Quan finalitza l’escolarització, o es produeix un canvi d’escola, es dóna a l’alumne/a un CD amb el contingut de la seva carpeta.
-
Una nova metodologia:
Et permet anar més enllà.
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/10/19/pc-tablets/
http://xtec.cat/crp-baixebre/crptic0607/docs/Pla_TAC_centres.pdf
Suggeriment:
Escriure un comentari en aquest bloc, indicant l’àrea que imparteix, el curs o els cursos en el/els que dóna classe i l’objectiu o els objectius que li agradaria aconseguir, amb la realització d’aquest assessorament.
Proposta de recursos:
-
Google Apps: Documents i calendari.
Nou correuCom pujar un document.
Com configurar el calendari amb el telèfon mòbil o el correu.
Proposta d’activitat:
-
Activitat 1: Exploració d’una web: Galeria dels museus de la ZER/ Qui? Com? Què?
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2010/01/17/tractament-de-la-informacio-i-competencia-digital/
-
Activitat 2: El canó de projecció.
http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-1/
Publicat dins de Formació Els Planells 2010/11 16 comentarisSessió 2. Col·legi Sant Josep.
Curiositats: Nou Correu XTEC/GOOGLE.
Nou correu.
Com pujar un document.
Com configurar el calendari amb el telèfon mòbil o el correu.Experiències en TAC.
Utilitzar les TAC no significa partir de zero, sinó aprofitar les possibilitats que les noves tecnologies ens aporten per anar més enllà.
[slideshare id=271941&doc=recursos-tictac-1203439818908328-2]
Classificació dels recursos per àrees i etapes: Llengües.
-
ARMARI DE LLENGUA.
– Afavoreix l’aprendre a aprendre: Treball autònom i aprenentatge més significatiu.
Hi ha diferents tipus de recursos: Esquemes (accentuació), presentacions (majúscules), Mud (diftongs), fitxes (tipus d’oracions), jocs (la carta), JClics (frases fetes), …http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexcatala.htm
-
JUGUEM AMB EL LLENGUATGE.
Desenvolupament de l’hàbit lector.
Desenvolupament de la comunicació oral.
Desenvolupament de l’expressió escrita.EXEMPLE: M’encanta llegir.
-
Llegir i escriure.
http://www.cursllegiriescriure.blogspot.com/
http://www.xtec.es/~sgiralt/labyrinthus/roma/litterae/lectura.htm -
Tipus de lletres.
http://childtopia.com/index.php?module=home&func=aeletras&myidioma=spa&idphpx=juegos-educativos -
Generador de fulls.
http://www.mclibre.org/consultar/primaria/copia/copia_1.html -
Vocabulari bàsic.
http://www.xtec.cat/~ealcaraz/vocabulari/pagines/vocabulari%20basic%20catala.htm -
Aventura’t amb l’ortografia.
http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/ortografia/index.htm -
Resum de gramàtica bàsica.
http://www.ub.edu/slc/autoaprenentatge/gramatik/ -
Altres recursos llengua.
http://www.segoncalaix.com/category/llengua-catalana/
http://www.xtec.net/~mmontene/web/7hivern.htm -
Treball cooperatiu.
http://www.xtec.net/~cbarba1/indexmetodologies2.html -
ALTRES ACTIVITATS.
Petits escriptors.
http://www.xtec.cat/centres/c5003238/escriptors/pet_escrip.htmLlibres de lectura.
http://www.xtec.cat/centres/c5003822/calendariZER2010/calendari.htm
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/llibres-de-lectura/.Un mes, un conte!
http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.phpConcurs d’eslògans.
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/concurs-eslogans/.Revista.
http://xtec.cat/centres/c5007852/empatolls/empatolls.htm-
ALTRES LLENGÜES I TAC: CASTELLÀ I ANGLÈS.
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexcastella.htm
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#estrangeres
-
Cercador llengües del món.
http://www15.gencat.net/pres_casa_llengues/mapes/mapes.html?idioma=1&start=cercador -
Cercador llengües del món en perill.
http://www.unesco.org/culture/ich/index.php?lg=ES&pg=00206 -
Recursos del llenguatge.
http://www.segoncalaix.com/category/llenguatge/ -
Pautes per fer un treball.
http://www.ersilia.org/llibre_recerca/animacions/llibbre_recerca.swf
[kml_flashembed movie=”http://www.ersilia.org/llibre_recerca/animacions/llibbre_recerca.swf” width=”550″ height=”550″ wmode=”transparent” /] -
Per organitzar la biblioteca.
http://cataclic.cultura.gencat.cat/ -
EDUCACIÓ INFANTIL/CICLE INICIAL I LLENGÜES.
Proposta d’activitats:
-
Activitat 3:
Autorització imatges alumnes
Correu gmail alumnes
Llistat recursos de llengua
Processadors de textos: Word/ OpenOffice
Enregistrament de sons: Audacity
-
Activitat 4: La Prestatgeria.
http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-2/
[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/videotutorials/7311.rm" width="352" height="288"/]
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/web.htm#prestatgeria
Publicat dins de Formació Sant Josep 2010/11 Deixa un comentari1a. Sessió: ZER L’Eral.
El treball de les TAC a
la ZER El Sió.-
Antecedents:
Recursos tecnològics: Projecte red.es. (2003/04)
Experiències prèvies.
-
Marc teòric:
Projecte d’innovació “L’ordinador a l’aula”. (2007/10)
http://www.xtec.cat/zerelsio/proj_innov.pdf
-
Les TAC com a mitjà de:
gestió, relació i ensenyament – aprenentatge.
http://www.xtec.cat/zerelsio/
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/02/28/ordinador-a-laulasense-llibres/-
Una nova organització:
Cada nen/nena té a la boca T, dins de la carpeta alumnes, una carpeta amb el seu nom. A dins d’aquesta una per a cada curs, amb una per a cada àrea i una altra per al treball de la web. Ex: alumnes/alumnesgrans/aitor/curs09_10 /catala/dictat/09_02_10
Cada trimestre és convenient fer una còpia de seguretat de la carpeta alumnes a la boca P.
Quan finalitza l’escolarització, o es produeix un canvi d’escola, es dóna a l’alumne/a un CD amb el contingut de la seva carpeta.
-
Una nova metodologia:
et permet anar més enllà.
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/10/19/pc-tablets/
http://xtec.cat/crp-baixebre/crptic0607/docs/Pla_TAC_centres.pdf
Suggeriment:
Escriure un comentari en aquest bloc, indicant l’àrea que imparteix, el curs o els cursos en el/els que dóna classe i l’objectiu o els objectius que li agradaria aconseguir, amb la realització d’aquest assessorament.
Proposta de recursos:
Proposta d’activitat:
-
Activitat 1: Exploració d’una web: Galeria dels museus de la ZER/ Qui? Com? Què?
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2010/01/17/tractament-de-la-informacio-i-competencia-digital/
Publicat dins de General 1 comentari27/09/10
DISTRIBUCIÓ DE LES LLIÇONS/ 1r TRIMESTRE/
CURS 2010/11
Període: 27/09/10 al 22/10/10
Llengua Catalana
Lliçó 2:
Les majúscules.
La sargantana.
El gat.
La narració de por.
Les cançons.Segon
6-11 Lectures
Refranys i frases fetes
– Armari de llengua
– Armari de llengua
– Clic
– Refrany
La frase: Subjecte,
predicat i complements
– Fitxa
Noms propis. Majúscules
– Power Point
– Activitat Flash
El conte
– Un mes un conte!
– Tipus de contes
El còmic
– Còmic Piu-Piu
Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova
– CD contes i poemes BarcanovaTercer
La frase
– Esquema
– Joc
L’accent
– Esquema
– Esquema
– Clic
El diccionari:
Les definicions
– Esquema
– Mud
L’alfabet
– Esquema
– Clic
– Clic
Text descriptiu
– Exemple
– Joc
Fitxa d’un animal
– Exemple
Poema
– Poemes bestials
Dictat
– Windows Journal
– Autoavaluació
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula BarcanovaQuart
Accent diacrític
– Esquema
– Clic
El diccionari. Paraules
guies, entrades i
accepcions
– Esquema
– Activitat
Paraules polisèmiques
– Esquema
– Mud
El text expositiu: Els
animals domètics.
– Vídeo
Dictat
– Windows Journal
– Autoavaluació
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova
Cinquè
Les abreviatures
– Esquema
Els números ordinals
– Esquema
L’ús del diccionari
– Mapa conceptual
– Activitat
– Clic
El sentit figurat.
Frases fetes i refranys
– Esquema
– Mud
– Clic
– Joc
El text narratiu
– La carbassa Carolina
– Com es fa un conte?
Descripció d’una
fotografia
– Joc
– JocDictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula BarcanovaSisè
La coma i el punt
– Esquema
– Aventura’t amb l’ortografia
– JClic
La comparació
– Esquema
– MUD
– Activitat
La metàfora
– Informació
– Dossier de poesia
Les locucions
– Esquema
– Activitat
–
Les frases fetes
– Esquema
– Activitat
– JClic
Lluís Gavaldà: Els Pets
– Lletres de les cançons
– Vídeos
–
Luís Llach
– Lletres de les cançons
– Vídeos
–
Macedonia
– Lletres de les cançons
– Vídeos
–
– Ovidi Montllor
– Lletres de les cançons
– Vídeos
–
Text literari: la cançó
– Esquema
– Fitxes cançons
– Karaoke
–
Text literari: l’auca
– Web Butsènit
– Auca Sió
– La paret de les auques
–
Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula BarcanovaLlengua Castellana
Lliçó 2:
Historias de animales.
La famosa lluvia de
Piombino.
Miss Lunatic.
Escenarios fantásticos.
Precious Ramotswe.Segon
L’abecedari
– Mud
Camp semàntic:
Els animals
– Activitat
Famílies de paraules
– Mud
La síl·laba tònica
– Activitat
– JClic
Endevinalles
– Mud
La descripció
– Aprendre a descriure
El conte
– Clic
Poema
– Taller de poesia
– Poesies– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova
– CD contes i poemes BarcanovaTercer
Paraules homòfones
– Esquema
– Activitat
– Mud
L’oració: Tipus
– Esquema
– Genmagic
Signes d’intorrogació
i exclamació
– Activitat
– El text narratiu:
El conte
– Luna
El diàleg
– MudDictat
– Windows Journal
– Autoavaluació
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova
Quart
Paraules agudes, planes,
esdrúixoles i
sobresdrúixoles
– Esquema
– Joc
– Mud
L’oració: Tipus
– Esquema
– Genmagic
El text descriptiu
– Activitat
Lectura d’un mapa.
Itinerari. Pictogrames
– ExemplesDictat
– Windows Journal
– Autoavaluació
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula BarcanovaCinquè
L’accent diacrític
– Escoltar
– Actividat
Paraules homòfones
– Esquema
– Activitat
– Joc
L’oració: Tipus
– Esquema
– Activitat
La narració fantàstica
– Escoltar un conte
El context de comunicació
– Elements
– Activitats
– ActivitatsDictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula BarcanovaSisè
L’accent diacrític
– Activitat
– Activitat
– FLASH
–
L’oració: El subjecte i el predicat
– MUD
– Tipus
– Activitat
–
L’oració i el paràgraf
– ANAYA
– ANAYA
–
L’estil directe i l’estil indirecte
– Activitat
– Activitat
L’anunci publicitari
– La publicitat
-Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula BarcanovaMatemàtiques
Lliçó 2:
La suma i la resta.
Els nombres de quatre
i de cinc xifres.
La suma i la resta.
Multiplicació de
números naturals.
Múltiples i diviors.
Lliçó 12:
Practica la divisió.
Temps i diners.
El pes i la capacitat.
Capacitat i volum.Segon
Suma i resta de nº de
2 i 3 xifres
– Corrector d’operacions
– Activitat Flash suma
– Activitat
Propietat commutativa
de la suma
–Activitat
Relació suma/resta
– Activitats Flash resta
– Activitats
– Activitats
Polígons
– MUD
Cercle i circumferència
– Paisatge geomètric
– Geometria a l’escola
Problemes
– ClicEditorial Vicens Vives
InternautaTercer
Cardinals fins a 99.999
– Galí
– Clic
Comparació i ordre
– Activitat
– Activitat
Aproximació al miler
– Activitat
– Activitat
Sumar i restar 10 i
100 amb nº de 2 i 3 xifres
– Joc sumar 10
– Joc de sumes amb daus
– Sumar centenes
–
Sèries decreixents
– Activitat
Problemes
– Càlcul mental
–Editorial Vicens Vives
Internauta
–
Alogaritme de la divisió
– Activitat
– JClic
–
Diferenciar divisions: exactes
i no exactes
– Activitat
– Genmàgic
– Edebé
–
Dividends de 2 i 3 xifres
– Activitat
– Teide
–La meitat, el terç i el quart
– Activitat
– Activitat
–
Editorial Vicens Vives
Internauta
–
– Editorial Cruïlla
Autoavaluació
– 117308Quart
Suma i resta de nº de
5 xifres
– Activitat Flash suma
– Activitats Flash resta
Propietats de la suma
– Agrega: Commutativa
– Teide: Associativa
–
Prova de la resta
– Activitat
–
Restar desenes de
100 i centenes de 1000
– Restar desenes
– Restar centenes
– Restar milers
–
Orientació en un pla
– Figures planes
– Coordenades
–
Producte cartesià
– Jocs
– JClic
–
Problemes
– Problemes
–Editorial Vicens Vives
Internauta
–
Escriptura de preus utilitzant
decimals
– Genmàgic
– Comprar amb euros
–
Equivalències: euro/cèntims
– L’euro
– Posem euros dins la bossa
–
Escriptura d’hores en rellotges
digitals
– Rellotges
– Vídeo
– JClic
–
Equivalènces: h, min i s
– Coneguem el temps
– Genmàgic
–
Problemes: h, min i s
– Quina hora és?
–
Editorial Vicens Vives
Internauta
–
– Editorial Cruïlla
Autoavaluació
– 117316Cinquè
Multiplicació de 3 xifres
– Esquema operacions
– Activitat flashPropietats de la
multiplicació
– Commutativa
– Associativa
– Distributiva
– Totes
–
Descomposició de nº
– AnimmatParentesis
– Activitat
–
Estimació
– ClicProblemes
– ProblemesDades innecessàries
Editorial Vicens Vives
Internauta
–
Unitats de pes i de capacitat:
múltiples i submúltiples
– Esquema
– JClic
–
Forma complexa i incomplexa
– Activitat
– Dossier capacitat
– Dossier massa
Canvis d’unitat/equivalències
– Joc de pesar animals
– Joc canvi d’unitats
–
Editorial Vicens Vives
Internauta
Internauta
Internauta
–
– Editorial Cruïlla
Autoavaluació
– 120979
Sisè
Multiple i divisor
– Esquema
– Activitat
–
Divisors d’un nombre
– Quadern virtual
– Activitat
–
Càlcul del m.c.d
– Activitat
– Regleta de Cuisenaire
–
Càcul del m.c.m
– Activitat
–
Nombres primers i compostos
– Activitat
– JClic
–
Criteris de divisibilitat
– Esquema
–
Descomposició en factors primers
– Genmàgic
–
Editorial Vicens Vives
Internauta
–
Unitats de capacitat
– Esquema
– Canvi d’unitats
– Joc
–
Unitats de volum:
múltiples i submúltiples
– El volum
– Activitat
–
Forma complexa i incomplexa
– Activitat
–
Editorial Vicens Vives
Internauta
Internauta
Internauta
InternautaConeixement del Medi
Natural i SocialLliçó 1: 2n.
Créixer sa.
Lliçó 2: 3r i 4t.
El moviment del cos.
El nostre creixement.
Eines, forces, màquines i
avenços tècnics.
Lliçó 12: 3r i 4t.
Eines i màquines.
Forces i màquines.
Lliçó 8 i 9: 5è.
Les forces i les màquines.
Els avenços tècnics.
Segon
L’esquelet: Els ossos
– Mud
– Articulacions
Els músculs
– Clic
El cervell
La sang
El cor
– Cos humà
– El cuerpo humano
– El cos humà: VídeoLa castanyada
Activitats
–
Editorial Cruïlla
ActivitatsTercer
L’esquelet
– Informació
– MUD
– Animacions
– Esquelet
–
La musculatura
– Músculs
–
El moviment dels ossos i els músculs
– MUD
– Activitats
– Articulacions
Interprtem radiografies
– Edu3.cat
Per estar en forma
– I tu, com et poses?
– Temes claus
–
Les eines
– Eines segons l’ofici
–
Les màquines
– Dossier
– Jclic
– Joc
–
Les màquines simples
– Web
–
Les màquines compostes
– Webs
–
La llum de la bombeta
– Bombeta
–
Els Electrodomèstics
– Web
–
Els circuïts
– Circuit
– Muntar un circuït
–
De la ploma a l’ordinador
– Eines d’escriure
–
Avaluació
– Repàs
–
La castanyada
Activitats
–
Editorial Cruïlla
Activitats
Quart
La reproducció
El creixement
– D’on venen
els nens i les nenes.
– Animació
– Clic
– Cos humà
Hàbits saludables
– Mud
– Joc
Relacions de parentiu
– Jo i els que m’envolten
– La família
– La família
Els drets de l’infant
– Fitxes
– Oca
– Altres
– VídeoAutoavaluació
Editorial Cruïlla
Activitats
Activitats
Les forces i el moviment
– Moviment
–
Les màquines
– Dossier
– Jclic
– Joc
–
Les màquines simples
– Web
–
Les màquines compostes
– Webs
–
Tipus de màquines
– Web
–
Politja
– Energia i màquines
–
Torn
– Màquines i mecanismes
–
La palanca
– Genmàgic
–
Motors elèctrics
– Web
–
Motors de combustió
– Web
– Motor d’explosió
–
El reciclatge
– Joc
–
Aplicacions
– Joc
–
Evolució de les màquines
– Un invent cada dia
–
Construcció d’un ventilador
– Exemple
–
Avaluació
– Repàs
–
La castanyada
– Activitats
–
Editorial Cruïlla
ActivitatsCinquè
La salut
Calaixos de medi natural
Joc primers auxilis
Hàbit s saludables
Jocs
L’alimentació
Calaixos de medi natural
Tasta’m
Els nutrients
Presentació
La dieta
L’alimentacióEl relleu: Poble,
comarca
, comunitat, país,continent i planeta.– Excel
Les forces
– Forces
–
Les màquines i els seus
components
– Dossier de les màquines
– Dossier de les màquines
–
Màquines simples
– Web
–
Tipus de palanques
– Vídeo
–
El pla inclinat
– Vídeo
–
Màquines compostes
– Webs
–
Els engranatges
– Vídeo
– Informació
–
Experimentar amb màquines
simples
– Quadern virtual
–
La roda
– Web
–
Els avenços tècnics: habitatges,
medicina, transport,
comunicacions, indústria,
entreteniment i lleure
– Invents
–
Els satèl·lits artificials
– Vídeo
–
Les comunicacions personals i les de massa
– Els medis de comunicació
–
La informàtica
– Els mitjans de comunicació i les noves tecnologies
–
La castanyada
Activitats
–
Escoles viatgeres
– Ruta de Sòria
–
Editorial Cruïlla
ActivitatsSisè
La salut i la malaltia
Calaixos de medi natural
Joc primers auxilis
Els hàbits saludables
Jocs
Etapes de una malatia infecciosa
Algunes malalties
Microorganismes
Web consulta
Prevenció i tractament
Vídeo
ClicEl relleu: Poble,
comarca, comunitat, país,
continent i planeta.– Excel
La castanyada
Activitats
–
Escoles viatgeres
– Ruta de Sòria
–
Editorial Cruïlla
ActivitatsAltres activitats TAC del trimestre
Programació 1r trimestre ZER.
Activitats a Butbloc.
Activitats cd
ALTRES SETMANES
-
Període:
-
Període:
-
Període:
-
Període:
-
Període:
-
Període:
-
Període: 15/12/10 al 22/12/10
-
Període: 29/11/10 al 10/12/10
-
Període: 15/11/10 al 26/11/10
-
Període: 02/11/10 al 12/11/10
-
Període: 25/10/10 al 12/11/10
-
Període: 27/09/10 al 22/10/10
-
Període: 07/09/10 al 24/09/10
CURS ANTERIORS:Publicat dins de General 3 comentaris -