Aconseguirem la fita? Tasca 3

Pels i per les de la classe dels grans!

Aquesta setmana acabarem el projecte col·laboratiu que vam començar el 27 d’abril, “Aconseguirem la fita?”.

Tothom ha enviat la tasca 1 i la majoria la tasca 2. Us manca poc per superar tots els esgraons d’aquesta escala! (Si encara no ho has fet, fes mans i mànigues per aconseguir-ho).

Recordeu que Jaume I el Conqueridor “no es va rendir mai, i que amb coratge i determinació va aconseguir moltes fites, superant un repte rere l’altre”. Vosaltres tampoc defalliu i aneu superant tots els reptes que se us anem presentant!

En el formulari que la setmana passada vareu enviar, el 100%, o sigui tothom, és del parer que davant de les dificultats feu mans i mànigues per superar-les, unes vegades sols i d’altres amb ajuda. El cas és anar superant-se!

De l’11 al 15 de maig, (teniu tota la setmana!) heu de:

TERCERA TASCA: 3 activitats!

    • Construir un mapa conceptual.
      Que és un mapa conceptual? Doncs és com un esquema, una representació gràfica, es a dir, una eina que ens serveix per estudiar.
      Com és fa? Al mig es fica la idea central o principal, acompanyada o no d’un dibuix, i d’allí surten com uns radis (línies) amb les d’idees secundàries. Tot ordenat i clar!

      Us mostro el que he elaborat sobre Jaume I. Si prems sobre de la imatge ho veuràs més gran.


      http://popplet.com/app/#/5760846

      Per fer el mapa mental tens l’opció de fer-ho en format paper o online. En les dues opcions el primer que has de decidir és de quin tema vols fer el mapa mental. Pot ser dels animals vertebrats, d’un animal en concret, de les plantes, dels transports, de Jaume I… Tria! Cal primer que t’informis sobre el tema que escolleixis i després és quan podràs organitzar la informació en un mapa mental.

      Us explico els passos que heu de seguir per fer un mapa mental online amb la web gratuïta Popplet.

      1r. Mireu aquest vídeo tutorial, és molt entenedor.

      2n Us heu d’enregistar, demaneu ajut als pares si el necessiteu. També em podeu trucar a mi!

      3r. Posa al mig la idea principal (és a dir, el tema; hi pots insertar una imatge) i a provar com va el Popplet, no és difícil! És allò d’assaig error, fins que ens queda bé.

      4t Quan ja us agradi com us queda (feu diversos intents), m’envieu l’adreça del vostre Popplet, com la que us he posat a sobre; però amb les dades del vostre mapa conceptual. També feu alguna foto del procés de creació.

      Els que us decidiu per fer-ho en format paper, envieu també imatges del procés d’elaboració i del resultat final.

    • Participar en un  Kahoot col.laboratiu. És un joc de preguntes i respostes.

      Us indico els passos a seguir:

      1r. Prem a sobre de Kahoot o de la imatge.

      https://kahoot.it/challenge/0363118?challenge-id=e6cc47cb-3c08-4101-b093-1f92a35823c7_1589259821404

      2n Escriu el teu nom com he fet jo i a jugar! Hi ha 10 preguntes amb 4 possibles respostes. Escull la correcta i passa a la pròxima pregunta. Fes-te fotos jugant i puja-les a l’àlbum compartit!


      Quasibé tots heu respost el Kahoot us enviaré pel WhatsApp particular els resultats, si no ha anat bé el podeu repetir posant el vostre nom i un 2 (com segon intent). Els intents no importa, el que importa és aconseguir-ho!

    • Respondre una  rúbrica d’avaluació.

      Què és una rúbrica? Una rúbrica és una graella on hi trobareu uns apartats. De cadascun d’ells haureu d’escollir el vostre nivell: Expert (en sé moltíssim), Avançat (en sé molt), Aprenent (en sé bastant) o Novell (en sé alguna cosa).

      Abans de contestar la rúbrica de sota llegiu les indicacions següents:

      1r. Rebreu la rúbrica per correu electrònic (pare o mare).
      2n.Mireu que hi ha columnes (vertical) i files (horitzontal).
      3r. Veureu que a la 1a columna (vertical) hi ha 9 ítems (números en vermell).
      4. De cadascun d’aquests ítems heu de dir quin nivell penseu que teniu (4 expert, 3 avançat, 2 aprenent i 1 novell). Els nivells són les files (horitzontal).
      5. El nivell de cada fila el podeu marcar de moltes maneres: Posant la lletra en vermell, subratllant en groc o amb un color que es vegi,…
      6. Si algunes de les activitats no les heu fet. Intenteu fer-les abans de respondre la rúbrica o deixeu aquella fila (horitzontal) sense marcar.
      7. Quan la tingueu “ben pensada” i feta, envieu-me la rúbrica per correu electrònic.



      (Només hi ha la nota que m’he ficat a mi mateixa)

      Mireu quins mapes mentals!


      L’ISH s’informa, d’un tema que li agrada molt!


      Recull la informació i també la comparteix amb els seus germans.

      I ja tenim el mapa mental de la flauta. Si premeu a sobre ho veureu més gran. Molt bé ISH!


      El FTT s’està documentant.

      Ja podem saber de què anirà el seu mapa mental.

      Va agafant forma!

      Ha fet un esquema molt entenedor!

      Una mapa per treballar el vocabulari bàsic de la casa.


      L’IFS ha fet el seu Popplet, però no hi podem entrar. L’haurà de fer públic. Després li dic, que tenim ganes de veure’l!

      Ara l’IFS l’ha fet públic i s’hi premeu a sobre de la imatge el veure en gran!





      L’ASV l’ha fet del piano. Premeu sobre de la 1a imatge i ho llegireu millor.





      El BSV sobre els animals de companyia. Feu-hi una ullada! Prem sobre la 1a foto.


      El DSR s’informa sobre els…, i comença el seu mapa mental.



      Aquest és el resultat!

      La LMV recull informació.

      Ha seleccionat la informació que l’interessa.

      El seu mapa mental va agafant forma.


      I ja el podem llegir!

      Observem com es comença.

      El GCC li dóna forma i color.


      I ja tenim un mapa mental, il·lustratiu, de la Prehistòria!

      Imatges del Kahoot!


      La imatge de l’IRB mostra que ell, l’IFS i el GCC heu fet aquest joc.








      I el FTT i la LMV!

      Les vostres rúbriques.

      (Són anònimes, o sigui sense el nom)