Monotips

Coneixeu la tècnica del monotip? Es tracta d’una tècnica d’estampació amb impressions irrepetibles en la qual s’aplica  tinta o pintura sobre una superfície, plàstica o de vidre, i normalment plana, que es traspassada al paper. Els traços i textures són molt diferents als que s’obtenen dibuixant directament sobre el paper i admet la possibilitat de fer-ne vàries còpies mentre la pintura estigui fresca. Amb aquesta podem cobrir primer tota la superfície i seguidament realitzar-ne alguns traços o bé  dibuixar directament figures amb el dit o amb algun altre estri.

Les imatges mostren alguns exemples d’aquesta tècnica. Les dues primeres són de The Artful Parent i els suports utilitzats són un marc acrílic i la mateixa superfície d’una taula, respectivament.

monotips1

A veure si endevineu quins suports s’han utilitzat en els següents monotips?  A Paint Cut Paste trobareu la resposta i algunes propostes més fetes amb objectes casolans.

monotip3

El darrer, realitzat en un taller de plàstica amb mestres durant aquest curs, està fet amb una base de plàstic de bombolles. Una creativa manera de donar-li una segona vida, no creieu?

monotip_bombolles

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *