Foto-endevinalles

Una activitat que sempre m’ha agradat fer a infantil ha estat muntar un plafó a la classe, normalment anomenat Mira, mira o Foto-endevinalla, on es presenta una imatge amagada o  feta des d’un punt de vista poc habitual. Els nens i nenes han d’endevinar de què es tracta. Una vegada ja tenen una resposta ho diuen a la mestra o bé la poden escriure en un llistat col·locat al costat del plafó. Passada una o dues setmanes es mostra la imatge en la seva totalitat, es felicita qui ha participat i s’aplaudeix a qui ho ha endevinat. Després es presenta la següent. La idea la vaig treure de la revista “Cucafera”, a la darrera pàgina de la qual solia haver quatre fotografies relacionades amb un tema i calia endevinar què eren.Aquesta mateixa activitat també es pot fer utilitzant l’ordinador, comptant que en tinguem un a la classe. I com que una imatge val més que mil paraules, he preparat un exemple virtual. Podeu activar el so.

Make a PhotoShow Full Size

En aquesta web trobareu una activitat similar on cada imatge va acompanyada d’una endevinalla (o al revés?).

http://www.xtec.cat/~aperafit/p/endevina/pres.htmzoom.jpg

Penso en un conte relacionat amb el tema, un llibre molt interessant: ZOOM  d’Istvan Banyai, una història que a mida que anem passant pàgina ens anem allunyant, ampliant la visió i arribant cap a l’infinit.Una idea magnífica.

Algú s’ha atrevit a penjar un vídeo, si això serveix per arribar fins al conte… benvingut sigui.

http://www.youtube.com/watch?v=tyla9p-pteU&eurl=http://buson.net/factaetverba/archives/421

6 thoughts on “Foto-endevinalles

  1. Montserrat

    Sort que ens refresques les idees, jo havía vist aquest recurs en un curs de Folosofia de l’IREF a base de mostrar petites porcions d’una quadre s’anaven fent hipòtesis de què podia ser i rectificant a mesura que s’anava descobrint.
    Gràcies per ampliar el ventall de possibilitats
    Montserrat

  2. Teresa Post author

    Hola Montserrat,
    aquesta activitat l’he anat repetint any darrera any, als nens els encanta. Tal com la presento ho he fet a P4 i a P5.
    A P3, ho simplifico més: buscar un element determinat dins d’una imatge, buscar alguna diferència entres dues imatges, endevinar el que representa una silueta, etc…sempre amb coses molt conegudes.

  3. Carme

    Hola Teresa:
    Jo també vaig pujar el teu comptador. Hi ha un munt de links i idees que amb el teu permis aprofito per recomanar-les en el correu setmanal.
    Segueix així perquè és genniaaaaaaaaaaaaaal!

  4. Teresa Post author

    Què bé això que em dius, que ho recomanes en el correu setmanal. Fa que encara em senti part de la “meva” estimada escola.

  5. Carme

    Hola Teresa,
    m’ha fet molta gràcia veure aquesta activitat penjada just ara,doncs tot i que utilitzo aquesta activitat ara feia temps que no ho feia i just aquesta setmana l’havia utilitzat amb els nens. Per fer-la utilitzo fotografies de bits i al davant hi col.loco un full blanc amb un foradet, el meu no es va ampliant però si és necessari canvia de lloc per descobrir que s’hi amaga al darrera!!

  6. Teresa Post author

    Va bé conèixer maneres diferents d’enfocar una mateixa activitat.
    Ens veiem!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *