Problemes visuals

Fa uns dies, la Montserrat, amiga, companya, matemàtica, mestra de mestres i moltes coses més, em va preguntar si penjaria alguns problemes visuals dels que he treballat amb els meus alumnes d’infantil i primer cicle de primària. N’he fet una selecció que penso que pot servir com a punt de partida per crear-ne de nous partint d’imatges que es poden trobar fàcilment per internet.
La idea de treballar els problemes visuals a l’aula va sorgir d’unes jornades realitzades a Girona pel Grup Perímetre fa uns quants anys. Un grup de mestres van exposar una experiència titulada Calendari màgic que em va encantar i que consistia en que cada dia de la setmana els nens i nenes havien de pensar i resoldre un problema, el qual es presentava visualment. Amb aquests es podien treballar la totalitat de continguts matemàtics, ja fossin de quantitat, numeració, geometria, mesura, …
Per aprofundir en el treball dels problemes a educació infantil, trobareu un interessant capítol en el llibre de l’Àngel Alsina: “Com desenvolupar el pensament matemàtic dels 0 als 6 anys: propostes didàctiques” de l’editorial Eumo.

13 thoughts on “Problemes visuals

  1. Teresa Post author

    Ja saps que pots veure el power a mida gran?
    només cal que cliquis “menú” i activis “problemes visuals”.

  2. Montserrat

    Gràcies Teresa, sempre trobes les fotos més maques pels d’infantil, així dona gust treballar. M’alegro d’haver-te demanat que ho pengessis
    Montserrat

  3. Mònica

    Hola m’han agradat molt les imatges sobre agudesa visual, on les puc aconseguir?
    Gracies

  4. Teresa Post author

    Hola, com que aquesta presentació es tracta d’un power-point que he penjat en el Google primer clica a on diu “menú” i després a “problemes visuals”. Aniràs a la pàgina del Google i el podràs veure a tamany de pantalla. Només cal que capturis les diapositives, bé amb un capturador o clicant la tecla Imp Pant.
    Espero que et funcioni.
    Per cert, és molt fàcil trobar imatges similars buscant per la xarxa (Google imatges), el que cal pensar una mica més és el problema a proposar.
    Salutacions.

  5. Pingback: Assessorament TAC Ceip Les Corts » Blog Archive » Problemes Visuals (EI/CI)

  6. Rosa Galán

    Hola,
    M’agradaria saber on puc trobar material d’aquest per a la meva classe.
    Gràcies
    Rosa

  7. mgracia8

    Tot el que siguin recursos per ensentyar i que a la vegada serveixin per a que aprenguin els nostres alumnes em sembla genial.

    Dolors

  8. Teresa Post author

    Gràcies a les tres pels comentaris. Sobre el que em preguntes, Rosa, t’he de dir que les fotos les he trobat a internet. De vegades la mateixa foto és el desencadenant d’un problema i de vegades, a l’inversa, a partir del plantejament d’un problema es busca la imatge adequada. És qüestió de tenir la ment sempre desperta. Jo sempre he utilitzat molt el Google imatges i darrerament el Flickr.

    Espero haver-te ajudat.

    Teresa

  9. Loli Yeste

    M´ha agradat molt.El llibre citat a l´article pot ser interessant.
    Genials les fotos.
    Gràcies.

    Loli

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *