Cervell intel.ligències i dissenys d’ensenyament-aprenentatge

 Després de la sessió pedagògica amb Ll.Segarra vaig creure que us podria ser útil l’article següent: apareixerà publicat al proper número de març de la revista “Perspectiva escolar”.

(…) de fet, “en lloc de veure la raó i l’emoció com les capes separades d’un pastís, el que passa en la realitat és que ens trobem amb l’emoció interferint en la raó i la raó modificant l’emoció” (Damasio, 2004, p.164).

Aquesta idea serà clau a l’hora d’entendre i de plantejar processos d’ensenyament aprenentatge (…)

Si voleu llegir-lo sencer cliqueu l’enllaç: espais-daprenentatge.pdf

En relació l’article anterior podeu obtenir més idees, estratègies i reflexions a …2.jpg

Espero que us sigui útil!                                                                                               Mireia

3 thoughts on “Cervell intel.ligències i dissenys d’ensenyament-aprenentatge

  1. anna

    Hola Mireia, m’he llegit l’article que has penjat i m’ha agradat molt, alhora que l’he trobat molt adequat.

    Jo mai he sabut veure la bellesa a les equacions, de fet, sempre havia considerat les mates com un pal molt gran… probablement no em van saber transmetre mai quin era el COR, l’ànima o el sentiment de qualsevol operació, per mi només era llapis, goma i paper.

    En el món de les webquest es parla que una webquest ha de tenir ànima, i que aquesta la trobem en la tasca… El Segarra ens parlava de les mates amb tota la seva ànima i segur que ens va transmetre l’entusiasme necessari per poder fer millor la nostra feina.

    Gràcies per compartir aquest article Miri!

  2. Núria

    Gràcies Mireia per aquest text! realment s’adiu molt amb el que estem treballant i reforça la idea que les matemàtiques, com la llengua i com segurament tot, s’ha de treballar de diverses maneres atenent als dos hemisferis del cervell.

    Del text em quedo amb la idea que quan s’ensenya, sigui el que sigui, o quan s’aprèn, també sigui el que sigui, s’ha de fer “posant en joc el cap, el cor i les mans (el pensament, l’emoció i l’experimentació)”.

    I que l’emoció és una base molt important de l’aprenentatge és un fet, només cal veure la cara de felicitat que posen els nostres alumnes quan, després de “barallar-se” amb un problema, text… , troben la solució. A partir d’aquell moment les ganes d’aprendre són més grans!

  3. MIREIA

    Exacte amigues meves!
    Simplement intentava compartir la idea que en “tot” aprenentatge és important tenir present “el cap:pensament “, “el cor:emoció”, i “les mans:experimentació” … ben segur que recordareu l’aparició de l’idea d’un “tamboret = 3potes considerada com l’estructura més estable “, enmig d’un claustre … fent referencia als ” indicadors d’avaluació” vers l’aprenetatge dels nostres alumnes.
    Per mi és important tenir present aquest simbolisme … per realitzar aprenentatges el més significatius i funcionals possibles.
    Voldria agraÏr a l’autor (P.Lopez), per compartir aquesta “mirada …”, del què ens envolta, entre altres aspectes, amb tots vosaltres.

    Moltes gràcies a tots vosaltres!!!

    MIREIA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *