Els llibres ens ensenyen

La Jeanette Winter és una escriptora que ha publicat  llibres molt interessants, que ens recorden la importància que té l’esforç i la força de voluntat per aconseguir allò que volem i desitgem.

“L’escola secreta de la Nasrin” (Ed. Joventut)

A l’Afganistan, després que els talibans es fessin amb el control, les nenes tenien prohibit anar a escola, les dones tenien prohibit sortir de casa seva sense anar acompanyades per un home de la seva família. Aquesta és la història real d’una nena, Nasrin. La seva àvia decideix portar-la a una escola secreta. Gràcies a l’escola, la Nasrin descobrirà nous horitzons i compartirà les seves experiències amb les altres nenes.

WANGARI I ELS ARBRES DE LA PAU “Wangari i els arbres de la Pau” (Ed. Ekaré)

La Wangari Maathai va néixer al 1940 a Ihithe, un poblat de la verda i fèrtil terra de Kenya. Va començar el Moviment del Cinturó Verd a Kenya (1977), el dia Mundial del Medi Ambient.

Amb l’ajuda d’altres dones va plantar una gran quantitat d’arbres autòctons, que van tornar la verdor al seu país.

A l’any 2004 se li va donar el Premi Nobel de la Pau.

Segons la tradició africana, un arbre és un símbol de pau.

El Peter Brown amb el seu llibre “El jardí curiós” (Ed. Takatuka) ens vol  ensenyar que podem trobar flors i camps i, fins i tot, petits boscos que creixen de manera natural a totes les ciutats, només cal que els busquem.

En Liam va a la recerca d’un món més verd… avançant de jardí en jardí.