OBJECTIUS

1. Conèixer els canvis que es produeixen durant la pubertat i l’adolescència.
2. Conèixer els mecanismes biològics que desencadenen la pubertat.
3. Resumir el contingut d’un vídeo.
4. Crear un mapa conceptual.

MATERIAL

– Llapis i goma
– Documental (es pot visualitzar online):

El Cuerpo Humano. Colección El Ser Humano. 4. Adolescencia: la rebelión hormonal. BBC – Salvat. 2003.

PROTOCOL

1) Pren apunts sobre el contingut del vídeo (aquestes anotacions s’han d’incorporar a la pràctica).

2) Respon justificadament a les qüestions següents:

a. Com es diu el procés de maduresa sexual que experimenten els humans al llarg de 4 anys?

b. Quins canvis físics i psicològics es produeixen durant aquest procés de maduresa sexual? Esmenta almenys 8 canvis i agrupa’ls segons si es tracta de maduresa física, sexual o emocional.

c. Per quina raó a l’espècie humana es retarda tant el procés de maduresa sexual? Quins canvis es produeixen al cervell?

d. Quins són els desencadenants biològics del procés de maduresa sexual?

e. Quins canvis es produeixen en els pits de les dones durant la pubertat i al llarg de la vida?

f. Quines diferències entre l’home i la dona es produeixen al llarg del desenvolupament corporal durant la pubertat?

g. Per quina raó augmenta l’olor corporal a les aixelles i als genitals durant l’adolescència?

3) Realitza un mapa conceptual a partir dels apunts agafats durant la projecció del vídeo i de les respostes a les qüestions plantejades que resumeixi el conjunt de canvis físics, sexuals i emocionals que es produeixen durant l’adolescència.