Presentació pissarra digital interactiva

Darrerament hem incorporat a les aules de Batxillerat noves pissarres digitals interactives (PDI). Aquestes pissarres entren dintre de la dotació de material del projecte del pla d’autonomia de centres en el que participen. Hem començat a instal·lar-les en batxillerat amb la intenció d’anar-les fent extensives a totes les aules del centre. Com qualsevol nova tecnologia requereix un cert temps d’aprenentatge per treure’n el màxim de rendiment. Aquesta entrada en el bloc és només una petita mostra de les utilitats que podem trobar a les noves pissarres.

Connexions

En primer lloc cal tenir clar que les pissarres digitals funcionen amb un ordinador i que hem de connectar aquest ordinador a la pissarra. I hem de connectar tres (3) cables entre l’ordinador i la pissarra:

Cable VGA Mini Jack Cable USB
  • * Vídeo, a través d’un cable VGA.
  • * Só a través d’un cable amb connector minijack.
  • * Informació de la pissarra cap a l’ordinador, a través d’un cable usb

Les connexions es fan a una capsa que trobarem en la paret i que centralitza el funcionament de la pissarra. Encesa i apagada, volum, ….)

Per fer funcionar la pissarra cal que l’ordinador que la controla tingui instal·lats uns programes especials (drivers i Notebook software). Un cop instal·lats aquestes programes la pissarra només cal tocar la pissarra i funciona com un ratolí. Més fàcil i tot, ja que “toques” el que vols modificar o moure.

I utilitzar-la per mostrar pàgines web ( Moodle Alzina) o vídeos :

Imatges i textos

Una de les primeres opcions com a pisssarra interactiva és fer anotacions a sobre de les imatges, com les següents:

Las meninas Anticlinal i sinclinal

O bé directament sobre qualsevol text, generalment un text preparat amb anterioritat.

Animacions Flash

Naturalement també pot utilitzar-se per a manipular pagines que incorporin animacions, com per exemple aquesta sobre la Pedrera o les animacions de FisLab.net.

Per a les matemàtiques… Exemple de representació de funcions amb la calculadora wiris. O amb geobegra: Geometria plana amb geogebra (pàgina web de Pep Bujosa).

En resum tot el que podeu fer davant de l’ordinador però en gran i manipulant directament amb les mans.

Notebook software

A més de tot això les eines especials dels programes de la pissarra permeten fer coses especials. Per veure com funciona farem servir el Manual Notebook Smart Board de Judith Gómez Giménez.

Per saber-ne més

* Edu365: Batxillerat
* La calculadora wiris com a recurs didàctic

Tribunals treballs de recerca

Dilluns 25 de gener

TRIBUNAL 1 TRIBUNAL 3
L. Rey/J.L.Coscolla/A.Alberich Maria Peris/Ricard Andreu/I.Yebra o S.Gascón
15,30-15,50 Martí Romero/Iván Chueco 15,30-15,50 Darío Sanjuán/Alex Fernández
15,50-16,10 Xavier Molina/Oriol Avillà 15,50-16,10 Nil Armengol/Andrea Marca
16,10-16,30 Vanessa Enríquez/Andrea Enríquez 16,10-16,30 Patricia Castellet/Carla González
16,30-16,50 16,30-16,50 Carlos Tovar
16,50-17,10 16,50-17,10 Sara Rozúa/Maialen Ramos
TRIBUNAL 2 TRIBUNAL 4
Xavier Hernández/Jesús del Pozo/David Portell Núria Boixaderas//M.A. Roca /Elena Casas
15,30-15,50 Artur Sánchez/Carlota Malo 15,30-15,50 Gerard Alsedà/Carlos Ruiz
15,50-16,10 Sonia Muñoz/Verònica Eboko 15,50-16,10 Isbel Jiménez/Judit Arpa
16,10-16,30 Almudena Valencia 16,10-16,30 Lea Senosiaín/Alba M.Hernández
16,30-16,50 Laura Sánchez/Aran Vidal 16,30-16,50 Nadina Núñez

 

Dimecres 27 de gener

TRIBUNAL 1 TRIBUNAL 2
Pepa Edo//Albert Salvadó/ C. Gómez o E. Leal David Febrer/Toni Azor/I.Balagué o E. Sobré
15,30-15,50 Pol Miquel/Yara Alí 15,30-15,50 Notivoli
15,50-16,10 Diana Fariñas/Natàlia Díaz 15,50-16,10 M.Agudo/A.Arias
16,10-16,30 C.Serra/G.López 16,10-16,30 G.Choez/S.Cabrera
16,30-16,50 C.Monterde/A.Pauné 16,30-16,50 D.Cañadas/L.di Liberto
16,50-17,10 N.Madurell/A.M.Cañamares 16,50-17,10 C.Freire/X.Gassó
17,10-17,30 E.Martínez/J.Marzal 17,10-17,30 L.Hurtado
17,30-17,50 B.Duart 17,30-18-10 Lorena Maeso/Esther Mestres

PROJECTE DE PREMIS AL RENDIMENT I A LES ACTITUDS CONSTRUCTIVES

Benvolguts memebres de la comunitat educativa,

Aquest curs l’IES L’Alzina vol encetar una nova iniciativa que s’inscriu en el marc del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) i que té com a principal objectiu incentivar el treball, l’esforç i la bona convivència entre els alumnes del centre. Us donem a continuació les dades d’aquest projecte per tal de motivar-vos a la seva realització exitosa:

 

Àmbit d’aplicació: tots els nivells de l’ESO.

Assignació econòmica general: 1500€

Assignació econòmica a cada premi: 125€

Modalitats de premis i distribució: 3 premis a cada curs de l’ESO. Seran premi al rendiment,  a la  superació i a la convivència.

Objectius:            a. Valorar i premiar l’excel·lència de forma explicita

b. Impulsar i premiar l’activitat motivadora i vigilant de les famílies

c. Oferir un reforç positiu a les bones pràctiques escolars

d. Fomentar la cultura de l’esforç i la superació en els alumnes

Definició:

El premi consistirà en el lliurament d’un xec per valor de 125€  en concepte de material escolar, llibres o pagaments d’activitats acadèmiques als estudiants de l’ESO que acompleixin les condicions delimitades en les bases d’aplicació del premi. En cada nivell hi haurà, com a màxim, 3 estudiants premiats, un per cada modalitat establerta.

  • El premi al rendiment escolar es lliurarà a aquells estudiants que hagin mostrat durant el curs un major aprofitament de la instrucció, disposin de les millors qualificacions, mostrin una major cultura general i una major competència en tots els àmbits educatius.
  • El premi a la superació es lliurarà a aquells estudiants que partint d’un determinat nivell inicial de cultura, habilitats i competències, fins i tot limitacions de causa diversa, aconsegueixin mantenir una actitud constant que els porti a superar-se i assolir nivells més alts de maduresa i competència. Es premiarà, doncs, la voluntat i l’esforç acreditats.
  • El premi a la convivència es lliurarà a aquells estudiants que al llarg del curs hagin contribuit de manera rellevant al bon clima de convivència de la comunitat educativa. Així, es tindran en compte aspectes com el bon comportament, la disposició adient a cada context educatiu, el nivell de respecte, consideració i cortesia amb els altres membres de la comunitat educativa, capacitat de mediació, assistència, ajut o resolució amigable dels conflictes. Alhora es valoraran la participació en les activitats i institucions del centre, la possible activació de la classe i la contribució a la bona imatge del centre de cara a l’exterior.

 Per a més informació, consulteu la web del centre, o mireu les bases de la convocatòria.