Wolfram, una nova eina de cerca a Internet

El Wolfram serà una nova eina de cerca, però també de la forma de cercar. De moment en fase de proves, caldrà esperar a veure com evoluciona. Ací teniu la web i un blog dels desenvolupadors i un vídeo de com funciona.

És un motor de cerca què -com diuen a Tinet– funcionarà a través d’un llenguatge natural, podrem fer una cerca tal i com faríem la pregunta a un interlocutor humà. Què, d’altra banda,  és com soleu fer vosaltres les cerques amb motors tipus  Google, no? 😉

Si el cercador funciona, suposarà una revolució en el camp de la tecnologia i de com els usuaris interaccionen amb la informació de la Xarxa. El resultat no serà una llista de webs-sovint interminable i poc fiable-, sinó una única fitxa on es creuaran tots els resultats. A més de la web, extreurà informació de bases de dades públiques i privades.

Teniu una mostra a VilawebTv i la notícia del dia de llançament i un apunt a l’Icat.fm

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/hYhLsQPHNas" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Published by

Màrius

Màrius

Professor de Ciències a Secundària, amb formació i deformació biològica. Treballe a l'Institut Santa Eulàlia de L'Hospitalet de Llobregat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà