ACROSPORT

FEM ACROSPORT

La màgia de l’impossible, l’encant del més difícil encara, el somni de l’inimaginable, el repte del desafiament a la gravetat, l’atractiu de la plasticitat i l’estètica, l’aposta de la interpretació… En definitiva, una barreja de fantasies i situacions que es reprodueixen en una experiència didàctica: l’ACROSPORT

L’acrosport és un esport acrobàtic-coreogràfic que integra tres elements fonamentals: Formació de figures o piràmides corporals, acrobàcies i elements de força, i flexibilitat a més d’equilibris com a transicions entre figures. Té elements de dansa, salts i cabrioles gimnàstiques com a component coreogràfic, que li atorguen el grau d’artístic. Amb aquesta proposta didàctica es pretén fugir del tractament de continguts caracteritzats per l’ individualisme, la rigidesa tècnica o l’absència de creativitat, per donar-los una nova dimensió.

Es treballen habilitats gimnàstiques, capacitats condicionals i el domini corporal amb la intenció de potenciar les actituds de cooperació i participació de la totalitat del grup i per desenvolupar les capacitats creatives i interpretatives de l’alumnat en una representació final . A més, la representació es viu com quelcom que pertany a tots perquè no hi ha un o una protagonista, sinó que el protagonista principal és el grup, i el resultat final, producte de dies de treball, s’ofereix al públic perquè en gaudeixi. Per això, aporta vivències importants i gratificadores, necessàries per potenciar el sentiments d’autoconfiança, autoestima i benestar personal i grupal.

La importància d’una activitat com aquesta no recau únicament en els aprenentatges motrius, sinó en l’enorme validesa de l’experiència per abordar l’educació de tot un conjunt de valors,com el desenvolupament de l’educació emocional de l’alumnat.

L’acrosport és una activitat que requereix la implicació de tot el grup i que provoca l’aparició de sentiments l’acceptació i consideració cap als altres. Unir esforços, donar-se suport mútuament, tenir confiança en els altres, saber situar-se en la posició del company o companya, compartir diverses responsabilitats, respectar i valorar el nivell de destresa dels altres i al mateix temps ser conscient de les pròpies limitacions… són actituds i valors que es propicien constantment durant totes les sessions.

Portes obertes al Sobirans!

Fem visites concertades.

Us esperem!

Arriba la Vella Quaresma

Rua Sobirans

Gran Rua de Carnaval al Sobirans!

En Carnestoltes ha arribat!

Avui ha arribat en Carnestoltes al Sobirans

Comença la gresca!!!

Plàstica creativa

Quins artistes els petits del Sobirans!

La biblioteca de l’escola

HORT SOBIRANS

Quanta activitat al nostre hort!

Bones Festes!

L’escola Sobirans us desitja  molt bones festes de Nadal!

Nadal al Sobirans