Programació i Robòtica

Contes virtuals, jocs d’ordinador i Robots!!

Aquestes són algunes de les tasques que els alumnes de l’escola realitzen durant les assignatures de “programació” i “robòtica” al llarg de la seva escolarització de secundària.

Tot utilitzant el joc els alumnes aprenen a desenvolupar-se en entorns de programació informàtica, on han d’aplicar algoritmes cada vegada més sofisticats per a resoldre els diferents reptes que se’ls presenten.

A primer d’ESO han treballat la realització de contes i jocs utilitzant els programes Scratch i GameMaker. Posteriorment, a segon continuen la creació de jocs amb el programa GameMaker i han començat a desenvolupar el programa Adventure Game Studio. La dinàmica de treball és molt lliure, cada alumne crea el joc que ell mateix ha triat i per tant, quan el va desenvolupant, es troba en unes dificultats i reptes personals, que amb la seva habilitat i la guia del professor acaba superant amb èxit.

Resultat d'imatges de adventure game studio

Per altra banda a 3r utilitzen els robots LEGO Minstorms EV3.  Cada tres setmanes iniciem un repte nou. El professor demana que el robot ha d’aconseguir fer una sèrie de coses i són els alumnes que, per parelles,  han de proposar solucions i executar-les. Durant aquest procés desenvolupen la imaginació, el treball en equip, la seva habilitat per manipular eines i els algoritmes lògics per aplicar a la programació del robot.

Diversió i aprenentatge no són paraules incompatibles!