Singapur-Olesa de Montserrat

Els alumnes de 4t d’ESO han començat un intercanvi de correspondència i projectes amb una escola de Singapur. Es tracta d’un intercanvi en el qual pretenem potenciar que els estudiants d’ambdues escoles estableixin el màxim de relació possible de forma autònoma fent ús de les noves tecnologies (correus, whats, skype, facebook, instagram…) tot utilitzant en el nostre cas l’anglès i en el cas dels estudiants de Singapur el castellà.
Els primers contactes es van establir abans de Nadal coincidint amb el començament de les vacances estivals dels singapuresos i dificultant així els començaments. Als alumnes de la nostra escola els van fer molta gràcia els cartells enviats pels alumnes de Singapur en el qual demanaven algú que els adoptés amb un vocabulari castellà força precari.
Ara, acabades ja les seves vacances, reprenem el projecte amb ganes d’establir millors relacions.

Inflem globus sense bufar

Tinguin l’edat que tinguin, tots els alumnes quan veuen un globus es posen contents. El repte que hem plantejat als alumnes de 4t, als més grans de l’escola, és que inflin un globus sense bufar! Com podem fer entrar un gas amb prou pressió per inflar el globus?

La solució ha estat ben senzilla. La típica experiència de fer un volcà amb bicarbonat i vinagre, l’hem transformat per aprofitar el diòxid de carboni de la reacció per inflar el globus.

Ha estat molt divertit veure com segons la quantitat de bicarbonat, el globus s’inflava més o menys. En acabar, hem comprovat que un globus inflat amb aire per nosaltres i un altre inflat només amb diòxid de carboni de la reacció pesen diferent.

Però no només hem jugat amb globus… Després ha vingut la part més teòrica de números. Aquesta divertida experiència l’hem convertit amb un problema de canvi químic per calcular concentracions, factors limitants, i un llarg etcètera que no ha desertat els somriures dels globus.