Inflem globus sense bufar

Tinguin l’edat que tinguin, tots els alumnes quan veuen un globus es posen contents. El repte que hem plantejat als alumnes de 4t, als més grans de l’escola, és que inflin un globus sense bufar! Com podem fer entrar un gas amb prou pressió per inflar el globus?

La solució ha estat ben senzilla. La típica experiència de fer un volcà amb bicarbonat i vinagre, l’hem transformat per aprofitar el diòxid de carboni de la reacció per inflar el globus.

Ha estat molt divertit veure com segons la quantitat de bicarbonat, el globus s’inflava més o menys. En acabar, hem comprovat que un globus inflat amb aire per nosaltres i un altre inflat només amb diòxid de carboni de la reacció pesen diferent.

Però no només hem jugat amb globus… Després ha vingut la part més teòrica de números. Aquesta divertida experiència l’hem convertit amb un problema de canvi químic per calcular concentracions, factors limitants, i un llarg etcètera que no ha desertat els somriures dels globus.