Gaudint de la literatura amb majúscules!!

Llegir un text, emocionar-nos amb l’argument, sentir empatia pels personatges, explicar una història per un públic que es vol emocionar, modificar-la o escriure’n una de paral·lela, tal i com nosaltres l’haguéssim viscut… Aquestes són solament algunes de les activitats que estem treballant a Kafka i que ens permeten viure la literatura des de les emocions. Donant raons per voler escriure bé, sense faltes d’ortografia, amb cohesió, així com per entendre el text, és a dir; millorar la comprensió lectora, perquè solament així es pot gaudir de la literatura.

Els nostres alumnes estan responent d’allò més bé, treballant no solament amb el grandíssim llibre d’en Jordi Sierra i Fabra, sinó amb moltes altres obres narratives; literàries i fins i tot cinematogràfiques!! Hem escrit un rerefons per a una escena de clàssics del cinema com El Mirall de Tarkovski, Zazie al metro de Louis Malle o per la versió cinematogràfica d’Un tramvia anomenat desig de Tennesse Williams. Però mai oblidem la literatura; llegint altres contes basats en el tema de la infància per exemple.

I encara queda el millor… Anar a veure als companys de primer de primària per començar amb la correspondència de cartes!! Però això serà més endavant…

Aquí teniu un exemple d’exercici creatiu a partir del relat Vanka d’Anton Txékhov. L’autora és Anna López de segon d’ESO B.

vanka

Qui diu fred?

nens al pati.jpeg

Semblava que mai no arribaria, però finalment comença a notar-se el fred… Ara bé, als nostres alumnes de l’ESO això no els espanta: doneu-los un rajolinet de sol i una manteta abrigada i no els cal res més per gaudir de l’aire fresc a la cara, de l’esmorzar i d’una bona tertúlia, com una colla de iaies al voltant d’un braseret. Qui diu fred?

Marcos Burillo i Bibiana Morante