Eixos cronològics interactius

Al llarg d’aquest primer trimestre els alumnes de 2n d’ESO han començat a fer un eix cronològic en grup. Aquest eix mostrarà els continguts treballats a l’assignatura de socials al llarg de tot el curs, començant per la caiguda de l’Imperi Romà (476) fins el descobriment d’Amèrica (1492).

Per fer aquest eix cronològic hem utilitzat un programa que et permet introduir aquells fets històrics destacats i adjuntar-hi vídeos i imatges per acompanyar-los.

Eix cronològic

Juga amb les matemètiques

Els alumnes de 4t ESO hem engegat el projecte “juga amb les matemàtiques”, on el que farem és una transformació dels jocs clàssics, si els de tota la vida, per fer-los matemàtics. Així a les hores de pati tindrem una forma de passar-ho bé mentre practiquem matemàtiques.

Després de fer la versió matemàtica del tradicional joc de les cadires, on quan paràvem la música l’alumne que no cadira tenia l’oportunitat de salvar-se si aconseguia resoldre una operació amb nombres racionals i de l’adaptació del joc de la bomba on tenien l’oportunitat de desactivar-la si resolien una operació amb senzilla.

Aquesta setmana hem començat a fer el dòmino matemàtic, les fitxes les estem creat mitjançant àrees i mesures treballades, de fusta, i les acabarem de pintar. En comptes de números posarem en un cantó una expressió matemàtica i a l’altre el resultat, i així farem les parelles.

Ja anirem informant dels diferents jocs que adaptem.IMG_20151105_163116

L’ESCRIPTURA CUNEIFORME MESOPOTÀMICA

Durant les darreres setmanes,  els alumnes de 1r d’ESO han estat treballant la civilització mesopotàmica, han estudiat la importància que va tenir l’aparició de l’escriptura per la humanitat i, finalment, han realitzat un taller pràctic fent tauletes i “cilindres segell” amb escriptura cuneiforme. Aquí us deixem unes quantes imatges. A veure si us animeu a desxifrar-les!!!