Juga amb les matemètiques

Els alumnes de 4t ESO hem engegat el projecte “juga amb les matemàtiques”, on el que farem és una transformació dels jocs clàssics, si els de tota la vida, per fer-los matemàtics. Així a les hores de pati tindrem una forma de passar-ho bé mentre practiquem matemàtiques.

Després de fer la versió matemàtica del tradicional joc de les cadires, on quan paràvem la música l’alumne que no cadira tenia l’oportunitat de salvar-se si aconseguia resoldre una operació amb nombres racionals i de l’adaptació del joc de la bomba on tenien l’oportunitat de desactivar-la si resolien una operació amb senzilla.

Aquesta setmana hem començat a fer el dòmino matemàtic, les fitxes les estem creat mitjançant àrees i mesures treballades, de fusta, i les acabarem de pintar. En comptes de números posarem en un cantó una expressió matemàtica i a l’altre el resultat, i així farem les parelles.

Ja anirem informant dels diferents jocs que adaptem.IMG_20151105_163116